Avatar uživatele
sdesigner

Nici se spojka kdyz na ni dloho stojim?

Nejsem moc skuseny vodic. No v autoskole mne instruktor ucil ze nemam stat dloho na krizovatce nebo stopce na spojce. pry se tym nici. Js se toho taky vzdy ridim. No kdyz jsem jel superbem z kamoskou co ridi uz 10 let…italie-slovensko…smala se ze proc davam neutral na pretizene krizovatce. Tak jsem ji vysmal.ja ze to nevi. Mnel.jsem pravdu? Co se ve spojce deje takoveho ze ji po dlohem stlaceni muzu znicit?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? dudu, kapka před 4541 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
lukas.zmizik

pri delsim seslapnuti se na hrideli zahriva kluzne lozisko, ktere neni stavene na dlouhodobou zatez

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Spojkou pokud ji sešlápneme tak vlastně rozpojíme sílu motoru od převodu převodovky. Tato síla se přenáší třením. Největší opotřebení spojky tedy je při zapínání nebo vypínání. Pokud je spojka dobře seřízena, tak uplným vyšlápnutím se ničí minimálně, ale přesto se trošku opotřebovává

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hlada

U starších aut se vypínala spojka páčkami přes axiální ložisko, které nebylo stavěné na trvalou zátěž, jak píše lukas.zmizik. Dnešní auta mají vypínání spojky přes talířovou pružinu a vypínací ložisko je v trvalém záběru. Je tedy jedno, jak dlouho je spojka vypnutá. Běžný zvyk ale je v křižovatce zařadit neutrál.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
quentos

podle toho jaká spojka. Třeba na takovém „ale“ můžete stát i bagrem a nepovolí :{)))>

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Kámošce doporuč automat, tam se spojkou nemusí mít žádné problémy. Ale jinak všechny mechanické spojky mají ve své místečko, kde se pevná část dotýká té točivé. Takže tam dochází ke zbytečnému tření. A je jedno, jestli se jedná o staré typa ši noví kontrukce spojek. Všude v návodu co vím píší – nenechávejte dlouho vypnutou spojku – předejdete k předčasnému opotřeběné.
Já osobně si vyřazuji prakticky na každé křižovatce jak bych měl stát víc jak 5 sekund, stejně tak si zatáhnu ruční brzdu – nestojím na noční brzdě. Je to pro mne pohodlnější, mám taky za volantem nějakou činnost, protože jinak je to nuda a když se rozjíždím v kopci s ruční brzdou,. necouvám dozadu jako mnoho řidičů co s ručnou neumí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

sdesingere,
nikdo neví co je dlouho, definujte to..
nikdo Vám nesdělí, že tímto zkrátíte životnost spojky o 3 roky, nebo o 5000km.....
Nevidím důvod, proč mít sešláplou spojku na křižovatce a čekat…
ale klidně jí nechám sešláplou páč již za chvilku jedu…
OK?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek