Avatar uživatele
Zlatý

Nesouhlasím .http://www.odpovedi.cz/otazky /jaky-je-spravny-vysledek-6-2- 1-2-2

1 je je správně !!!!!

Zdůvodnění. Existuje matematická priorita.
Takže nejdříve úkon v závorce, potom násobení a nakonec dělení !!!

Pokud neznám matematické priority, přepíšu si to do zlomku 6/2(1+2). Ve jmenovately je dvojčlen 2(1+2). 2 lze vykrátit a zůstane
3/(2+1) = 1 !!!!!
Doplňuji:
http://www.odpovedi.cz/…

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

tak jak to tedy jé ?? já a matika nejsme kámošky :-(

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Mosoji, a já si stějně budu stát za svým.

Stejně jako nás u mnohočlenů učili, že 3x je ve skutečnosti 3×x, tak je to tady před závorkou, když není napsán člen.

Počítejte se mnou.
6:2(1+2)=
3(1+2)=
3(3)= (uf, teď to vypadá divně)
A jak jsem psala, když před závorkou není znaménko, automaticky násobíme
3×3=9 !

Nebo ve Vašem zlomku.
6/2 (šest polovin) nám po vykrácení dvěmi dávají tři celé.
3(1+2)=
3(3)=
3×3=
A zase devět.

Doplním: Násobení a dělení má přednost obecně. Pokud je v jednom příkladu po případném zjednodušení násobení i dělení, postupuje se zleva doprava.

"Předpokládám tedy, že jde o prioritu operací. Násobení a dělení má přednost před sčítání a odčítám, tedy 2+3*5 je 2+(3*5), tedy 17. Pokud se ve výrazu vyskytuje více násobení a dělení, postupuje se zleva. Takže příklad: 2*3/6. Vezmeš první výraz zleva (to je 2*3 a vypočteš ho). Vyjde ti 6. Potom teprve vydělíš: 6/6 = 1. To je výsledek."
http://www.forum.matweb.cz/…

IK: Když ti přepíšu znovu příklad na
6:2×(1+2), což je ÚPLNĚ to samé, co v původním zadání, vyjde ti také jedna? To není možné.

http://answers.yahoo.com/…


Avatar uživatele
Bronzový

to by ten priklad musel vypadat jinak musel byste mit 6/(2*(1+2)) ono to trosku zavadi kdyz si pred tu zavorku nenapisete "*"
Doplňuji:
to IK : nasobeni a deleni ma prednost pred scitanim a odcitani ale kdyz se ve vyrazu nachazi vicero nasobeni a deleni tak se postupuje postupne zleva


Avatar uživatele
Bronzový

jo jo 1 je správně, nechápu jak mohli k té devítce tak pěkně dojít. Násobení má vždycky prioritu.
Ale dívám se na Nikdo není dokonalý a řeší tam kolik váží dvě cihly když jedna váží kilo a půl cihly a to se pak nedivím ani té devítce :-)
Doplňuji:
WeeBeer musíš nejdřív násobit, kdybys místo závorky dala "a" tak máš 6:2a a to už snad nebudeš zkoušet napřed dělit ne? Věř nám, musíš nejdřív násobit.


Avatar uživatele
Bronzový

výsledek je opravdu 9
... nechce se mi přidávat další názor do diskuze - začíná být pěkně nepřehledná - mám možnost psát odpověď, tak to taky udělám

při řešení začnu závorkou - na tom jste se, myslím, shodli:
6/2*3
vzhledem k tomu, že násobení a dělení je na stejné úrovni, postupuji při řešení zleva doprava:
3*3=9
i kdyby to byl zlomek, tak 6 polovin jsou pořád 3 celky, krát 3 je 9 - proč proboha mosoji cpete i tu závorku (nebo po sečtení 3) do jmenovatele? násobení je na stejné úrovni, nemůžete se rozhodnout, že místo násobení budete dělit (tím, že to strčíte do jmenovatele)!
jestli to mermomocí chcete ve zlomcích, muselo by to být takhle:
6/2 * (1+2)/1

a výsledek? devět, opravdu :)
Doplňuji:
násobení nemá přednost před dělením
násobení nemá přednost před dělením
násobení NEMÁ přednost před dělením :)

násobení a dělení mají přednost před sčítáním a odčítáním, ale vzájemně jsou na stejné úrovni, takže pokud to není v tom zlomku, postupujeme při řešení zleva doprava


Avatar uživatele
Zlatý

Plně souhlasím s mosojem.
Dle matematických priorit jsou na tomto příkladě na prvním místě závorky (2+1)=3
následuje násobení 2*3=6
pak dělení 6:6=1


Doplňuji:
Já chápu ti,co k 9 došli,ale nesmí se zapomínat,jak jdou po sobě matemat.priority...:-)


Avatar uživatele
Registrovaný

Zdůvodnění Mosoje:

"Zdůvodnění. Existuje matematická priorita.
Takže nejdříve úkon v závorce, potom násobení a nakonec dělení !!!"

je chybné, neboť násobení a dělení jsou z hlediska přednosti na stejné úrovni. Proto je nutné po výpočtu závorky postupovat zleva a tedy nejprve je nutné dělit a pak teprve násobit.
Chybu dělá Mosoj i v přepsání závorky do jmenovatele. Když už si příklad chce přepsat do zlomku, pak je ve jmenovateli pouze dvojka a to opět z jednoduchého důvodu, a to že násobení a dělení jsou z hlediska přednosti na stejné úrovni.

Podobné příklady si procvičte na webu http://www.zsdobrichovice.cz/…

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

IK

Tak jsem prozkoumala web a odkazy co tu byly, musím přiznat že mě to zviklalo ačkoliv pravidlo o přednosti násobení jsem měla za nadřazené i dělení, tak to asi není úplná pravda. Jak říkáte při dělení a násobení se postupuje zleva doprava. Takže si sypu popel a omlouvá mě jen že je to skutečně chyták, který není častý, na tom odkazu Honza55 určení hodnoty číselného výrazu pro 8 ročník, se žádný podobný chyták nevyskytuje. A musím říct že asi ani mimo školu :-)
Každopádně se omlouvám za svůj omyl.
Ještě si to někde ověřím, ale asi to skutečně má být 9.

Avatar uživatele
Zlatý

Andělé

pokazdejinak:
závorka má přednost před vším a tedy i početní operace s ní spojené tedy i násobení. Proto se nejdřív spočítá závorka, pak násobíme závorku a
nakonec dělíme...

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

To jmenovately vypadá blbě, že ???

Co s tím teď nadělám !!!!

Avatar uživatele
Bronzový

Reuef

pani/pane IK...z vaseho pripadu 6:2a si to klidne nejdriv vydelim nevidim v tom zadny problem :) tam je jediny problem ze kdyz tam opticky chybi znaminko "*" tak si kazdej rekne ze to znamena pro ten cely vyraz dohromady...ze tam jsou proste dve acka nebo dve zavorky...jenze ono tam to nasobeni je..takze ten vas prikladovy vyrok si napisu jako 6:2*a vyjde mi 3a a je to...

Avatar uživatele
Bronzový

IK

6 nemůžeš dělit 2a, můžeš ho jenom vykrátit dvěma 6/2a je 3/a vzhledem k tomu že a bylo 1+2 tak máš zase 3/3 je 1

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

Mistře, ale v té závorce není a !!
Ono je tam (b + c) = a
Takže vy nejdříve řešíte závorku, pak násobíte a nakonec dělíte.
Přesně to co jsem psal.

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

A co takhle.

6/2x(1+2) - ve jmenovateli je dvojčlen ktzerý mohu vynásobit !!

6/2+4
6/6 = 1

Toto je také matematicky správně!!

Avatar uživatele
Bronzový

Reuef

vy ale mylne predpokladate ze ve jmenovateli je cely vyraz 2*(2+1) musite nejdriv vyresit zavorku coz vam da 6:2*3 a tady uz musime pocitat zleva doprava neexistuje zadne pravidlo ktere by urcovalo prednost nasobeni pred delenim

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

No a není ve jmenovateli celý výraz.
No a kdyby to bylo tak jak říkáš tak 6/2*3 může
být také 1 !!!!! Protože já mohu krátit zlomek a dostanu 2/2 nebo 3/3 což se rovná 1.
A krátit ho tak jsi napsal mohu !!
Takže někde děláš v úvaze chybu.

Avatar uživatele
Bronzový

Reuef

no...myslim ze bys z tohodle prikladu dostal za 5..mozna 4 za snahu co tam chces a hlavne jakym zpusobem kratit ? jedinej zlomek v prikladu 6:2*3 je 6:2 coz vykracenim (vydelenim) dava tak jako tak 3...

Avatar uživatele
Stříbrný

WeeBear

Mosoji, tuto matematickou úvahu vůbec, ale vůbec nechápu..

Už jsem opravdu v koncích. Pokud používáte prohlížeč Chrome, nechte si to přeložit pěkně do češtiny a čtěte si. http://answers.yahoo.com/…

Popřípadně i když tento příklad (a to tam nemusí být ani krát před závorkou) do lišty v google, vyjde vám devět.

Devět,
devět,
devět.

Toť moje poslední odpověď na mou devítku. Více argumentů nemám. A pokud v tom vidíte stále jedničku, nemám Vám na tohle už co odpovědět..

Avatar uživatele
Zlatý

Sůwa

Podle mne je výsledek 9. Dá se zapsat jako šest polovin => vykráceno na 3/1 krát 3/1 = 9/1 = 9. Proto je součet v závorce, protože v tomto případě přednost nemá. Jiné řešení nevidím.

Avatar uživatele
Zlatý

Sůwa

Opravuji - součet přednost MÁ ! Kdyby tam nebyly závorky, bude příklad vypadat 6:2x1+2 = 6:2+2= 3 + 2 = 5

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

WeeBeer píšete :

Počítejte se mnou.
6:2(1+2)=
3(1+2)=
3(3)= (uf, teď to vypadá divně)
A jak jsem psala, když před závorkou není znaménko, automaticky násobíme
3×3=9 !

Nebo ve Vašem zlomku.
6/2 (šest polovin) nám po vykrácení dvěmi dávají tři celé.
3(1+2)=
3(3)=
3×3=
A zase devět.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ve vašem příkladu nedržujete prioritu matematických operací.

Takže probereme ten můj, kdy je příklad napsaný do zlomku, což je matematicky naprosto stejné.
Píšete:
6/2 (šest polovin) nám po vykrácení dvěmi dávají tři celé.
3(1+2)=
3(3)=
3×3=
A zase devět.
---------------------
1. - 6/2 tam není !
2. - je tam 6/2x(2+1) a to je rozdíl bez ohledu jestli píši x nebo ne.
3. krátit ( dělit ) součin mohu !! Nevyjde ale 3x(2+1) ale 3/2+1 !! A to je také velký rozdíl.
4. Nyní již jenom sečtěte 2+1 ve jmenovateli vyjde vá 3/3 a zlomek vykraťte ( vydělte) a máte 1 !!!!

Avatar uživatele
Bronzový

IK

až na to že tady by musela být ta závorka 6/(2+4) jinak bys počítal 6/2+4 jako 3+4 je 7 ale jinak dobrá myšlenka mosoj

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

Nevím jak nyní ve škole. Krátit se dá ale jenom součin. Takže když je ve jmenovateli 2+4 je to jako by tam bylo (2+4). Závorka je tam zbytečná, proto jsem ji tam nepsal( tak jsme se to učili) nic jiného než sečíst se s tím dělat nedá !!. Dělit to jde teprve po tom součtu.
Má tam význam jenom tehdy, pokud by tam byl ještě další člen.

 

Zajímavé otázky v kategorii Aktuality a zábava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Aktuality a zábava

Zlatý Drap 4392
Zlatý hanulka11 2790
Zlatý led 2475
Zlatý briketka10 2268
Zlatý annas 1828
Zlatý quentos 1547
Zlatý tom004 1522
Zlatý iceT 1520
Zlatý dědapetr 1472
Zlatý mosoj 1426

Zobrazit celkový žebříček

Kategorie otázek

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.