Avatar uživatele
anonym

Neomluvená absence

Dobrý den. Pracuji jako montážní dělník autosedaček na výrobní lince. Shodou okolností mám neomluvenou absenci. Slyšel jsem že když mám 4 měsíčního syna tak mám ze zákona právo na 1 neomluvený den v roce. Je to pravda? Díky L.Kostrba

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? fortin před 5198 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
standa

NENÍ !

Absence, která není omluvena, nemá žádné ´polehčující´ okolnosti.

Skutečnost, že zaopatřujete 4 měs. dítě, nemá pro posuzování „neomluvené“ absence vůbec žádný vliv.

Na druhou stranu…, umím si nejen ze své praxe představit situaci, kdy zaměstnavateli ZDŮVODNÍTE svoji absenci, zapříčiněnou vaší mimořádnou životní situací, na kterou se nevzahují žádné zákonné důvody TÍM, ŽE POUKÁŽETE NA EXISTENCI DÍTĚTE, se kterým vám vznikly nenadálé komplikace… Chci věřit tomu, že rozumný zaměstnavatel, který takovouto mimořádnou prosbu bude posuzovat ojediněle a nejlépe ji bude posuzovat předem, tak žádosti vyhoví.

Ale zákonný NÁROK nemáte…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jakub

Pochybuji, že nějaký zákon omlouvá neomluvenou absenci. To, že máte syna, váz z ničeho neomlouvá. Jiné by bylo, kdyby jste , například, musel náhle syna doprovodit na pohotovost a telefonicky se omluvil zaměstnavateli, tak on by to mohl pochopit a omluvit Vás.Samozřejmě, jestli děláte na lince, kde je je Vaše nepřítomnost kritická, je na zaměstnavateli jestli to pochopí a má vůbec možnost vás nahradit bez ztráty produkce.Určitě vás informoval při podepisování pracovní smlouvy.Jinak se můžete řídit Zákoníkem práce.

Zdroj: http://www.za­konikprace.in­fo/zakon-cast-osma.html

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek