Avatar uživatele
Weroniq

nechala jsem si vyvolat digitální fotografie a přišly mi v jiném rozměru, než jsem si objednala

nerozumí někdo tomu, proč když jsem si objednala fotografie 20×30cm aby se mi vešly do rámečků, tak mi přišly v nějakém rozměru 21×27 nebo nějak tak.. prý to jinak nešlo, když je to v digitální podobě a ne z negativu

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? chudst před 4571 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Záleží v jakém poměru stran vám fotí foťák. Převážná většina fotí v poměru 4:3. Takže vám to také v poměru 4:3 přišlo.
Vy jste si objednala poměr 2:3. Pokud by ho měl lab dodržet tak o část obrazu přijdete ( musí se udělat výřez v poměru 2:3) Nebo tam budou bílé okraje, které doplní obraz v poměru 4:3 na velikost papíru o poměru stran 2:3. Stejný problém nastává pokud si necháváte dělat fotky 15 × 10 což je též poměr 2:3. Buď tam máte bílý okraj, nebo o část obrazu přicházíte.
Dobrý lab se na toto ptá předem.
Nic jiného s tím dělat nejde kdyby si s tím hráli jak chtěli.

Pokud by se použil nesymetrický přepočet dojde k deformaci obrazu, tak jako to znáte z televize. To se ale u fotek běžně neopraktikuje.
Pokud chcete mít svoji fotku opravdu pod kontrolou je třeba fotku ořezat doma již na ten poměr stran formátu který od nich chcete ( pokud ho již nemáte z foťáku). Existují foťáky kde si můžete navolit poměr stran fotky 4:3, 3:2, 16:9.
Jinak vám to ořízne automat nebo dodá tak jak to dodali vám

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
chudst