Avatar uživatele
Pokročilý

náhon na obě dvě kola na motokáře

Ahoj , mám motokáru a chtěl bych si ji trošku vylepšit ... Proto sem se rozhodl udělat si náhon na obě dvě kola , ale nevím jestli to má cenu vůbec dělat , protože předchozí majitel tak neučinil a kontakt s ním nemám, abych se ho zeptal ...Kdo tomu rozumí neštak hoďte email a já vám pošlu obrázky :)
Doplňuji:
honza19hk - tak hoď email nebo skype a já ti to pošlu .... :)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

motokára musí být lehká,takže cpát tam diferák což by bylo nejlepší není ideální.
Pošli mi fotky a já ti poradím,ale nejdřív musím vidět jak to tam máš. Ideální by byla rozeta na hřídeli (jestlže je pohon řetězem) a natvrdo připojené kola.
Doplňuji:
Dle fotek bys mohl mít 2 možnosti a to bu´d pevná hřídel a na ni navařená rozeta a uprostřed mechanická kotoučová brzda z novějších motorek a nebo mezihřídel a dva kusy řetězu. 1 část převodu by šla od řetězky motoru k mezihřídeli od ní ke každému kolu . Hřídel by mohla být před výfukem nízko u podlahy a od ní by byly poháněny kola,kdysi jsem to taky tak udělal.Tím zachováš bubnovky ale bdeš muset navařit další stejnou rozetu i na to druhý kolo.

Nebo 3 možnost je diferák (co nejmenší,ne z naklaďáku) nicméně to už je dost těžký na výrobu a zpřevodování.Do toho bych se bejt tebou moc nepouštěl.

na mejl ti pošlu fotky dvou úprav. Nicmeně ten kdo tu motokáru dělal věděl proč dát pohon jen na jedno kolo.Jestli se vyznáš v autech víš že kola u auta také nejsou na pevno spojena s hnací hřídelí-tedy pokud nezapneš uzávěrku,a je to proto že když zatáčíš jedno kolo nadbíhá druhé zpomaluje, a není to jen u předních kol,je to i u zadních. Pokud bys to spojil na tvrdo a jedno jestli u auta nebo motokáry zhoršíš tím o dost ovladatelnost resp zatáčení. Víš že pokud je u auta zapnutá uzávěrka nelze kloudně zatáčet.Třeba u takový nákladní Tatry to je celekm fuk ,auto je těžký a poradí si ale u motokáry by to nešlo vůbec.Proto ten dotyčný co ji vyráběl dal pohon jen na jednu stranu.Takže nejt tebou bych to moc zásadně neměnil.

Pokud chceš zvýšit výkon motoru např z 50ccm na 125cmm můžeš ale zachoval bych pohon na jedno kolo a neboj když vhodně rozložíš váhu tzn aby zadek byl těžší než předek nebude to hrabat,leda tak na sněhu nebo mokrý trávě ale jinak na aasfaltu by to nemělo.Hele já měl motokáru udělanou podobným stylem s motorem Jawa 350,to jezdlo 150km/h a nehrabalo to na asfaltu. Ono to je taky o gumách.

 

Otázka nemá žádné další odpovědi.

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Volný čas a hobby

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Volný čas a hobby

Zlatý Drap 880
Zlatý annas 868
Zlatý quentos 860
Zlatý hanulka11 556
Zlatý mosoj 542
Zlatý led 473
Zlatý marci1 459
Zlatý gecco 385
Zlatý iceT 373
Zlatý panenka 367

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.