Avatar uživatele
Frogman

Můžu používat InKartu i na slevu v autobuse?

Dosud jsem jen jezdil z domova do školy a zpět, takže jsem používal tuto klasickou průkazku: http://www.csa­duh.cz/content-img/14-vzor-zakovsky-prukaz.jpg (tu dole)

Ale poslední dobou cestuju náhodně jinam, ať vlakem, nebo autobusem, a není to kvůli škole, tak mě napadlo si koupit InKartu na vlak, u které můžu slevu uplatnit kamkoli (mimochodem, platí sleva i do zahraničí a v zahraničí?), ale nevím, jak je to s autobusem. Můžu touto kartou prokazovat, že jsem student, stejně jako bych to prokazoval tou klasickou? Ale zase až mi bude nějakých 50 let a já si budu chtít koupit studentskou jízdenku, tak to už asi neprojde, co? :DDD


Ok, quentosi. ;) A existuje taky nějaká průkazka na autobus, která by se taky dala použít univerzálně (= nemusím vyplňovat odkud kam) jako InKarta?
Napadla mě třeba ISIC karta, ale tam se to dá taky obejít, když někdo studuje až v pozdější dospělosti.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 2787 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
quentos

Odpoveď byla označena jako užitečná

InKartu? InKartu vydávají České dráhy, s autobusem tudíž nemá nic společného. A jelikož jsou to ČESKÉ dráhy, nelze na ni uplatnit ani slevu v zahraničí (vyzkoušeno).

K dodatku: tak to bohužel netuším, autobusem jezdím jen zřídka – zpravidla jen tam, kam se nedostanu vlakem. Ale hádal bych, že ne, protože zatímco na vlaky tady zatím má většinový monopol jeden dopravce, autobusových firem existují mraky a navzájem si konkurují… tedy stejně jako mi GW Train Regio (někdejší Viamont) neuznal In Kartu, protože je od ČD, nebude jeden autobusový dopravce zřejmě uznávat průkazku od konkurence…

Upravil/a: quentos

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Frogman Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
RyuzakiKate