Avatar uživatele
vivatisCZ

Můžu chodit na brigády, když pobírám příspěvek na studium?

Zdravím, stále studuji, a jelikož jsem v pěstounské péči a bylo mi již 18 let, tak pobírám příspěvek na studium. To stejné pobírá i můj pěstoun. Je to celkem dost peněz. Začal jsem si hledat brigádu, a tak mně napadlo, jestli když už si budu sám vydělávat na brigádě, nepřijdu o ten studijní příspěvek. Děkuji.

Zajímavá 0 před 2640 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Pokud máš nohy, tak určitě chodit na brigády můžeš. Pokud nohy nemáš, tak můžeš i jezdit.
Co se týče příspěvku, tak to nevím, ale přídavku na dítě a jiných sociálních dávek se příjem určitě týkat bude a budeš jej muset přiznat.
Dokonce je v potvrzení i kolonka, zda jsi v červenci a srpnu nebyl výdělečně činný.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Zeptejte se na ůřadech, ale za sebe se domnívám,že
pěstoun bere odměnu…
vám pokrývá sociální příspěvek potřeby dítěte (studemta do 26 let)

Student VŠ pokud dostane od rodičů měsíčně 10 tisíc korun, tak téměř „živoří“ a často je nucem najít si „brigádu“, tedy DPP.
Pokud je na prezenčním studiu, má statut studenta a rodiče i student nepřicází o žádné výhody studentské slevy, jízdné, zaměstnaní rodiče dostanou od státu každý měsíc peníze, OSVČ se sníží jednorázově vypočtená daň).
Statut studenta mají VŠ, kteří NEpracují HPP, DPČ) i při kombinovaném studiu.

DPP (tzv. brigáda) je možná u všech studentů, aniž by oni a rodiče přišly o výhody vyplývající ze statutu studenta. DPP je max. na 300h v roce, u jednoho zaměstnavatele může být i několik smluv (např. administrativa, ůklid, prodejce aj.).
Do 10 tisíc hrubého příjmu měsíčně odvede každý i student pouze 15% daň FÚ.
Zdravotní ani sociální pojištění neplatí zaměstnanec ani zaměstnavatel.
Za celý kalendářní rok je v roce následujícím vhodné do března podat daňové přiznání a tuto daň Vám stát v květnu vrátí zpět.

Můj názor je ten, že Vy, ani pěstoun o nic nepřijdete.