Můžete mi prosím trochu poradit?

Zdravím,
potřeboval bych trochu poradit. Jde o to, že jsem měl na ZŠ informatiku je v osmé třídě a to jsme dělali prezentace atd. Jenže teď mám (jsem v kvintě na střední) dělat prezentaci na sloty, komunikační porty a karty (grafická, zvuková, síťová). Jde o to, že jsem ji udělal poprvé a když jsem ji ukázal učiteli, řekl mi, že ji mám prý zbytečně přehlcenou textem a pár dní na to nám všem řekl, že prý máme ty prezentace všichni předělat.
Jenže já nevím, co je důležité a co ne. Třeba v dějepise se v tom vyznám a dokážu to vypsat, ale v počítačích se moc nevyznám :/
A o to jde. Nechci, aby jste to tady někdo dělal za mě, spíš bych se chtěl zeptat.
Co nejdůležitějšího bych měl napsat o slotech?
Co o portech?
A co o kartách?
Stačí mi v bodech pár tipů, zbytek si dohledám sám. Např. Je důležité, jestli je: - paralelní/sériové, atd. Prostě bych jen potřeboval poradit, co zhruba tam dát. :( Děkuju, jestli se někdo takový najde.
-
Jen pro ukázku, tohle jsem tam měl minule:
(jen kdyby měl někdo náladu číst to, což pochybuju..)
Sloty
Dlouhé plastové konektory připevněné na základní desce, které slouží k instalaci a uchycení přídavných karet (grafická karta, zvuková karta, síťová karta, modem).
Každý typ slotů má svou sběrnici, ta zprostředkovává datovou komunikaci mezi slotem a zbytek počítače.
Slot + sběrnice: zprostředkovávají datovou komunikaci mezi rozšiřující kartou a ostatními součástmi PC.
Nejdůležitější vlastnost slotů: rychlost přenosu dat (závisí na taktovací frekvenci a na šířce přenosového pásma)

TYPY SLOTŮ:
Jednotlivé typy slotů se odlišují především přenosovou rychlostí a schopností napájet připojená zařízení.

ISA sloty: Dnes již nepoužívané, vyskytují se u starších počítačů.
Připojovaly se do nich téměř všechny rozšiřující karty, přenos dat byl však velmi pomalý.

PCI sloty: Velmi používané, nahradily ISA sloty.
Jsou rychlejší než ISA, používají se k připojení nejrůznějších rozšiřujících karet.