Avatar uživatele
anonym

Může zaměstnavatel okamžitě zrušit pracovní poměr dle §55 v době pracovní neschopnosti zaměstnance? Děkuji

Jsem učitelka a společně s několika organizacemi a rodiči žáků jsme podali na ředitele školy stížnost, kterou se již zabývá zřizovatel školy a Česká školní inspekce. Kromě ředitele a 3 učitelů zde jinak učí jeho vcelku početná rodina a zneužívají nevědomosti rodičů našich žáků ke svým cílům na úkor dětí, falšují na dokumentech podpisy, vydírají je, půjčují na lichvářský úrok apod. Od té doby samozřejmě zažívám z jejich strany neuvěřitelnou šikanu, denně hledají z mé strany porušování předpisů. ředitel mě několikrát vyzval, abych sama ukončila pracovní poměr, což jsem odmítla, vyhrožuje mi v ústraní.Je to obrovský psychický tlak. Dnes ráno jsem řediteli v 7.00 volala, že jsem onemocněla a jdu k lékaři, potvrdila jsem to i SMS zprávou. Ještě když jsem byla u lékaře zanechal mě v mobilu hlasovou zprávu, že mu má dát vědět, kdy nastoupím do vyučování, kvůli suplování. Lékař mě vystavil neschopenku, kterou jsem mu okamžitě doporučeně odeslala a opět ho přes SMS informovala o jejím zaslání.Asi půl hodiny po mém nácratu od lékaře a pošty (mám ji u domu) přijel osobně se svou sestrou, podepsal mě průkaz pojištěnce, že provedl kontrolu a předal mě sdělení o okamžitém zrušení pracovního poměru. Takže ráno 29.4.2011jsem ho informovala,že jdu klékaři, 7.20 poslalaještě SMS, v 11.00 mu telefonicky sdělila, že má neschopenku a ve 12.40 jsem mu poslala SMS, že je odelaná doporučeně. Ke mě domů přijel ve 14.15 a předal mi oznámení o okamžitém zrušení pracov.poměru. Vše proběhlo v vtomto přesném časovém sledu během jednoho a téhož dne a vše mám uschováno i ve svém mobilu. Prosím o rychlou odpověď. Děkuji Dudásová

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4738 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
standa

  1. Zaměstnavatel MŮŽE prac.poměr ve vybraných důvodech zrušit i během trvání pracovní neschopnosti zaměstnance…, jedním z těchto důvodů je i „okamžité zrušení prac.poměru“ (§ 55/1 zákoníku práce). Specifické výjimky jsou uvedeny v § 55/2, ale ty se vás netýkají.
  2. Jinou otázkou je, zda pro okamžité zrušení prac.poměru měl zaměstnavatel PROKAZATELNÝ důvod. Ve vašem případě doporučuji následující:
  1. IHNED oznamte písemně zaměstnavateli (§ 69/1) že trváte na tom, aby Vás i nadále zaměstnával a že i nadále považujte pracovní poměr za platný se všemi souvislostmi z toho vyplývající (např. poskytnutí náhrady nemocenské od 4. dne nemoci atd., atd.)
  2. Podejte k soudu žalobu na neplatnost „okamžitého zrušení prac.poměru“ (§ 72), kopii této žaloby pošlete na vědomí p.řediteli i zřizovateli.

3. Jsem si téměř jist, že soud vaší žalobě vyhoví…, resp. si spíše myslím, že p.ředitel bude mít snahu vzít to ´okamžité zrušení´ zpět.

4. Doporučuji, abyste se určitě poradila s právníkem…, já bych na vašem místě jeho očekávaný návrh na zpět vzetí okamžitého zrušení neakceptoval a věc nechal dojít až k soudu, kde by bylo možné kromě jiného poukázat i na vámi zmiňované nezákonné praktiky, šikanu apod. …

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/zakonik-prace/cast2h4.aspx

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek