Avatar uživatele
metalavenged

Může se dávat více fotografických filtrů na sebe?

Dobrý den,
jsem ve fotografování začátečník a chtěla bych se zeptat, jestli na objektiv můžu dát polarizační filtr a na to ještě ochranný.
Děkuji.

Zajímavá 0 před 2876 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Ano, tahle kombinace ale nemá to žádný smysl. Polarizační je sám o sobě dobrou ochranou objektivu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mzm

Ještě se občas používají 2× polarizační a vzájemnou polohou se simuluje ND2-moc. Akorát ten první polarizační filtr nesmí být s circular vrstvou, nebo se musí sklo ve filtru otočit (zadem dopředu), tak aby byly dvě polarizační vrstvy za sebou a nebyla mezi nimi ta cirkular (vrstva, která z polarizovaného světla dělá nepolarizované, resp polarizované rotačně (např. https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/Polarizing_fil­ter_%28photograp­hy%29)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
kelley

Hlada má pravdu, i když já to tak dělám – ovšem pouze z lenosti 😉 Jenže obráceně: trvale mám našroubovaný ochranný filtr a na ten pak, v případě potřeby, nasazuju polarizák. Ušetřím tak dvoje šroubování a schovávání filtru do krabičky. Smysl to má třeba i u šedých přechodových filtrů, když je potřeba sečíst jejich ztmavovací efekt. A ještě jedno P.S. může – proto je přece na přední straně filtru další závit (pokud se tedy nebavíme o systému Cokin).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Elektronika