Může pošta strhnout zaměstnanci peníze za neuzavření pojistky

Známá pracuje jako doručovatelka na poště a její nadřízená jí oznámila,že když má pošta smlouvu s pojišťovnou,tak jsou povinni každý měsíc uzavřít alespoň jednu pojistnou smlouvu,jinak jím strhne z výplaty 500kč. Má na to právo,nikde ve smlouvě to není napsané

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Nemusí být ve smlouvě. Uzavírání pojištění, spoření a podobné věci mají dorušovatelé stanoveny jako produkty, které jsou plánovány. Peníze ji za nesplnění nestrhnou ze základního platu, ale z pohyblivých složek, takže má zaměstnavatel na to plné právo.

Další odpovědi:

Zlatý

V pracovní smlouvě nemusí (a často vzhledem k rozmanitosti práce ani nemůže) být vyjmenované celé spektrum úkolů, které zaměstnanec může dostat. Úkoly může zaměstnanec dostávat od nadřízeného i ústně. Pokud dostala takový úkol, pokud věděla, že na splnění závisí její pohyblivá složka mzdy, a z vlastní viny úkol nesplnila, je to v pořádku.

V opačném případě nechť se obrátí na odbory - zastávat se zaměstnanců, kteří to potřebují, je jejich práce.
http://www.odboryceskeposty.cz /

tom004: mě se stává běžně, že jdu na poštu podat balík, přepážková mě odbaví, a na rozloučenou se mě zeptá, jestli nechci uzavřít životní pojistku :DD

Zlatý

Mě se taky už stalo, že jsem šel platit složenku a pošťačka mi vnucovala účet

Zlatý

Myslím si,že je to nesmysl.Nikdy jsem o takové povinosti poštovních doručovatelů,neslyšel.Ani od nich,ani od nikoho jiného.I když uznávám,že v naší republice,je možné všechno. :-))

Bronzový

Není to žádný nesmysl. Při studiích jsem brigádničila na poště jako doručovatelka a to, že doručovatelky jsou kromě roznášení dopisů a letáků povinny uzavírat i různé pojistky je fakt. Mají stanovený měsíční limi a kdy ho nesplní, jdou s penězi dolů.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se