Avatar uživatele
toncek87

Můj let měl zpoždění asi 4 hodiny. Mám nárok na nějaké odškodnění?

V létě jsem letěl do Řecka a můj let měl zpoždění asi 4 hodiny.. Mám nárok na nějaké odškodnění? Máte někdo zkušenosti jak postupovat a jestli mám vůbec nějakou šanci?

Zajímavá 0 před 3427 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Kelt

Záleží na tom, zda to byl normální pravidelný let, nebo chartrový let. U chartrového se může odlet změnit klidně o několik hodin. Jestli se o tom píše konkrétně v podmínkách k cestování, to nevím. Myslím tím, jestli jsi letěl na dovolenou, tak jsou uvedeny všechny podmínky k cestování a na koho se obrátit.
U normálního letu by zpoždění nemělo být, ale záleží, čím to bylo způsobeno. Když byl opilý pilot a museli hledat dalšího – asi máš nárok. Když převážejí zločince na letiště a všichni jsou v pohotovosti, stalo se, tak je let opožděn. Každopádně můžeš kontaktovat příslušné letiště, jak budou událost posuzovat. Důležité je , do kdy je třeba danou situaci řešit.
Doplňuji:
Doplnění, Pokud vznikla nějaká škoda právě kvůli pozdnímu příletu, například zmeškané jednání. To bych se poradil s právníkem.

Upravil/a: Kelt

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
thomas90

Zdravim,
určitě máte nárok na odškodnění, protože podle Nařízení (ES) č. 261/2004 pokud je to o více jak 3 hodiny, tak máte nárok až na 600EUR – tady už záleží na vzdálenosti destinací. Jsou dokonce i firmy, které se specializují na odškodnění cestujících…prav­děpodobně mají větší šanci něco vymoci než jednotlivec..ale zkušenosti s tím osobně nemám.. stačí zadat třeba do Seznamu „zpožděný let“ a hned vidíte firmy jako http://vasena­roky.cz , https://www.clic­k2claim.eu, http://kompen­zaceletu.eu atd… samozřejmě jsem to nečeetl do podrobna ale předpokládám, že si budou brát nějakou provizi z toho co vymůžou..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
emilly417

Musím opravit pana Kelta. Nedávno jsme podobnou věc řešila právě skrz zmiňované Vaše nároky.cz (doporučuji). Letěli jsme z Anglie domu a na letišti nám řekli, že nám zrušili let a další nám letěl až za několik hodin. Když jsem se informovala o možnostech odškodnění, dozvěděla jsem se následující: zaprvé je jedno, zda se jedná o charterový nebo pravidelný let, žádný nemůže mít bezdůvodně zpoždění. Když se navíc zpoždění přehoupne přes tři hodiny a jeho příčinou není ani špatné počasí nebo stávka (nebo něco podobného) a způsobila ho například technická závada, má cestující právo na odškodnění. Je to podle nařízení EU. Takže určitě alespoň zkuste nárokovat kompenzaci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kamila2658

Já mam zkušenost s těmito právniky https://www.ci­kr.cz/sluzby/pra­va-cestujicich-v-letadle/ . Konzultovala jsem u nich 3krát odškodnění :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek