Avatar uživatele
micho

mohu jako student který ke škole je osvc a zaměstnaný žádat vrácení záloh na sociální a zdravotní ?

student denního studia zaměstnaný a osvc souběžně.
muhu získat zpět zalohy za soc a zdravotní?
Doplňuji:
na formuláři jde uvést jen to že jsem podnikal va osvc jako vedlejší činnost. nevim jak mam vyplnit i to že když jsem byl zaměstnán na vedlejší činnost.
jsem student byl jsem zaměstnán a osvc souběžně.. zálohy za osvc platit nemusím. jsem student a tudíž bych nemusel platit pojištění ani jako zaměstnanec?
jde mne o to zda a jak je možné získat zpět penízky odvedena nad ramec povinnosti.

Upravil/a: micho

Zajímavá 0 před 4035 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Zálohy každého pojištění se každoročně vyúčtovávají v přehledu o příjmech a výdajích, který se podává pojišťovnám po podání přiznání k dani z příjmů. Zde si můžete zvolit, zda chcete přeplatek vrátit nebo použít na další měsíce pojištění. Z otázky ale není zřejmé, zda se ptáte na toto. Chtělo by to upřesnit.
Doplňuji:
Přeplatek pojistného může vzniknout jen na zálohách za OSVČ. Jako zaměstnanec neplatíte zálohy. Zaměstnavatel za vás odvede přesně vypočítanou částku. Nějak mi pořád není jasné, kde vám mohl vzniknout přeplatek, který chcete vrátit.

Upravil/a: Hlada

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Pokud jsi student, tak platit nemusíš. Pokud jsi však současně zaměstnán, tak jako zaměstnanrc platit musíš. A OSVČ i když studuje bude platit podle výše příjmů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Otázka nemá větší smysl ani po doplnění. Takže Vám doporučuji vypsat si předepsané tiskopisy a vyrazit na správu sociálního zabezpčení a na zdravotní pojišťovnu. Tam najít úřednici, která Vaše údaje vloží do počítače a řekne Vám, zda u nich máte přeplatek nebo nikoliv.
Doplňuji:
U zaměstnaneckého poměru je placení záloh odvislé od druhu smlouvy a výše příjmu.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.