Avatar uživatele
Pokročilý

Mohlo by jezdit auto úplně bez odpružení?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Žebřiňák žádné neměl a také jezdil.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Mohlo, ale jezdit bych v něm nechtěl.


Avatar uživatele
Bronzový

No kdyby jsi měl všude rovný povrch, tak teoreticky nepotřebuješ tlumiče. Jenže kdyby jsi najel do díry, tak by jsi tam nechal kolo nebo by te to mohlo katapultovat ze silnice. Každopádně bych nechtěl sedět v tom autě :D už vůbec ne v Čechách


Avatar uživatele
Zlatý

Jízdní kola také dříve neměla odpružení a proto se jim říkalo kostitřas. Ten mosovůj žebřiňák mě také okamžitě napadl. Vézt se na něm a nespadnout např. po kamenité polní cestě bylo umění a současně i zážitek. Můj otec tvrdil, že někdy je to lepší, než špatný sex!


Avatar uživatele
Pokročilý

Některé stavební stroje jsou bez odpružení, teda jsou vlastně odpruženy jen pneumatikami (a sedačka), třeba dumpery v povrchových lomech nebo ženijní DOK.


Avatar uživatele
Stříbrný

Dalo. Ale při rychlostech běžných v dnešní době a při dostupných materiálech by se to brzo rozpadlo. ("To" nejsem si jist jestli bude první auto, nebo cestující)


Avatar uživatele
Stříbrný

Ano, mohlo a dříve takové vozidla byla.


Avatar uživatele
Pokročilý

Viděl jsi někdy traktor? Ano, šlo by jezdit v autě bez odpružení, ale nemohl bys jet moc rychle, protože by se po najetí na nerovnost mohlo stát auto neovladatelným. Nehledě na komfort, hodně rychle by se opotřebovaly nápravnice a zavěšení kol, zvětšily by se vůle v řízení, atd...


Avatar uživatele
Stříbrný

dříve to tak bylo, ale jezdilo se pomalu.předchůdce aut byly koně a kočáry ty jezdily na dřevěných kolech a bez pérování.tedy aspoń ty starý.a taky to jezdilo a dost rychle.
A aut by to šlo taky ale po dnešních silnicích a při rychlosti jakou se dnes jezdí by šla náprava brzy do háje a nebo by ti zachvíli jela jenom kastle po asfaltu:-)

Jinak nejlepší typ odpružení jsou listový pera. Já je na autě mám a můžeš jet třeba stovkou po dírách a skoro to nepoznáš.
Doplňuji:
ten kdo tady píše že dumpery jsou bez odpružení, tak v tom asi nikdy nejel. Možná leda ty ruský,ale dnešní mají hydraulické tlumiče.. Jezdil jsem s CAT 777 a ten odpružení má. S nákladem 200 tun by pneu dostávalo hrozně na prdel,kdyby to bylo natvrdo.Lom není letištní dráha.I blbej tank VT55 má odpružený pojezdový kola.


Avatar uživatele
Pokročilý

Mohlo,ale ne moc rychle myslím, tak jako v době, když odpružení nebylo. Jenže je to v tom, že vždycky to nějak bylo svým způsobem odpružené. Rychlost jízdy. A pak pár komponentů, ketré ani envypadají jako, že by to mělo odpružit.


Avatar uživatele
Stříbrný

mohlo... ale že to bude uvnitř drncat je podružná věc - hlavní je fakt, že auto bude víc nebezpečnější, při dnešních zvyklých rychlostech ho v zatáčkách prakticky neudržíš a na nekvalitní cestě se s ním dříve nebo později vysekáš

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 622
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.