Avatar uživatele
Registrovaný

Měla by být celková známka počítána pomocí mediánu místo průměru?

Dám příklad, jste poctivý student dostanete 4 jedničky, poté se vám jeden test nepovede a obdržíte 5. Poté jako celkové hodnocení obdržíte 2 jen kvůli jednomu nepovedenému testu.

Kdyby se známka vypočítala pomocí mediánu, obdržíte skutečnou známku, která ukáže, co skutečně umíte, nikoliv tu orientační, kterou získáte průměrem.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Podle průměru se určuje známka stejně jen orientačně, učitel přihlíží i k jiným okolnostem. Tedy samozřejmě, jak který, každý má svou metodu. Někdo to střelí průměrem, někdo ne úplně. A jsou i učitelé, kteří opravdu jednu nejhorší a třeba i jednu nejlepší známku škrtnou a vychází až potom z průměru. Prostě jak kdo.
Často se stává, že si žák spočítá průměr a pak je překvapený, že se výsledná známka liší. Učitel vždycky řekne, že to nedělá jen podle průměru.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

měli jsme na gymplu vynikajícího matikáře a ten to dělal tak, že nejhorší známku za pololetí škrtal. Počítal s tím, že jednou může být student při psaní písemky indisponován.
Váš nápad tudíž není úplně od věci - snížil by váhu nejhorší známky a ještě by to matematicky zdůvodnil.


Avatar uživatele
Pokročilý

Učitel, který uvažuje a myslí jako člověk by tomu studentovi dal 1. Občas máme opravdu špatný den a prostě se to nepovede, tak proč bychom měli mít stejnou známku jako ti, kteří to maj na 2 pořád, co? Já s tim naprosto souhlasim.


Avatar uživatele
Zlatý

Doporučuji navrhnout panu ministru Dobešovi, ten ve školství prosazuje různé ptákoviny.
Vůbec neni důležité jak se to hodnotí. Takhle jsou nastavena pravidla a jsou pro všechny stejná.


Avatar uživatele
Bronzový

rozumný učitel ohodnotí správně - nám jeden super učitel na elektroniku škrtal nejlepší a nejhorší známku (z celkového počtu 5 známek :) )


Avatar uživatele
Stříbrný

Také jsem zažil něco obdobného. Bylo to při chemii. První pololetí jsem měl čistý průměr za 3 a tak to také bylo na vysvědčení. Druhé pololetí mi známky vycházely na čistou jednotku, ale paní profesorka mi dala za 2 s tím, že to je průměr za celý rok.


Avatar uživatele
Bronzový

Pro Suaeda, myslím, že tě učitelka poškodila. Buď měla hodnotit jen druhé pololetí, nebo znalosti za celý rok na jeho konci. O obou jasně mluví známky v druhém pololetí. Bylo by to spravedlivé a pro studenta motivující. ... A jinak si myslím, že dobrý učitel by se neměl při známkování řídit nějakým výpočtem, ale spíš svým citem. Při ústním zkoušení to taky tak dělá.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2419
Zlatý Drap 1491
Zlatý quentos 1220
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 566
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.