Avatar uživatele
Lenča59

MATEMATIKA-pomoc :( 7.třída

Ahoj, asi měsíc něco probíráme v matice a já to pořád nějak nechápu..:

  • 2+3=

↑Mínus a plus nám dává mínus, takže to mínus bude znamínko výsledku nebo že mám ty čísla odečíst? A nebo že trojka je dál od nuly takže bude znamínko výsledku plus?

(-9)+(-6)=
↑ 9+6 je patnáct, závorka má přednost takže mínus a mínus nám dává znamínko plus takže výsledek bude +15?

Já vím, si tu píšu hovadiny, ale vůůbec to nechápu x( A učitelky se ptát nebudu, akorát mi vynadá že to mám dávno umět… prosííím vysvětlete tyto příklady kdo má čas :(

  • 5+4=
  • 3+8=

(-5)+(-4)=
(+9)-(+3)=
(-2).(+8)=
(+2)+(-4)=
(+3)-(-8)=
(+5)+(-2)=

  • 6+2+4–6=
  • 7–4–1+2=

Kdo to umí dobře, prosím napište výpočty popřípadě vysvětlete..z výs­ledků bych se to snažila pochopit :) Děkujíí předem moc!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4062 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hohny

Předem je důležité si odlišit násobení/dělení a sčítání/odečítání.
Při sčítání/odečítání není žádné pravidlo jak píšete nahoře…
Jsou akorát pravidla, že když jsou u sebe :
Dvě znaménka mínus, dává nám to plus …např. 3-(-3)=3+3=6
Mínus a plus nám dává mínus …např 4+(-3)=4–3=1

Jinak pokud jde o klasické sčítání a odečítání, je nejlepší si to představit jako půjčování peněz. Tedy mínus nám říká, že si peníze půjčuji a plus, že peníze vracím.
Např. –5+4 ->Dlužím 5 korun a 4 koruny jsem vrátil, takže už dlužím jen 1 korunu, tedy výsledek je –1.
Např. –3+8 ->Dlužím 3 koruny a 8 jsem vrátil, takže jsem 5 korun v plusu, tedy výsledek je +5.

Teď k násobení a dělení- Zde je pravidlem, že když:
Jedno číslo je záporné(mínus) a druhé kladné(plus), tak výsledkem je vždy záporné číslo(mínus)…např. (-2).(+8)= –16
Jedno číslo je záporné(mínus) a druhé také, tak výsledkem je vždy kladné číslo(plus). (-3).(-4)=12

Doufám, že jsem to vysvětlil dostatečně a Vám to pomůže s vyřešením vašich zadaných příkladů. Výsledky si můžete zkontrolovat na kalkulačce.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Anuket

Načnu prvních pár příkladů.

  1. Představ si, že máš na teploměru –5°C. Když se teplota ZVÝŠÍ (+) o 4°C, kolik stupňů je? Máš –1.
  2. Znovu teploměr. Ráno máš –3°C. Odpoledne je o 8°C více. Kolik máme? +5°C!

Další výsledky zkus sama. I se závorkami fungují na stejném principu.

Stačí si jen zapamatovat, že když máš před závorkou mínus, mění to znaménka v následující závorce. Plus nemění nic.

Například čtvrtý příklad – (+9)-(+3)= opíšeme +9 a mínus nám změní +3 v závorce na –3, což pro nás znamená 9 – 3 = ? – to už určitě zvládneš. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Adula.57

představ si to na ose: –2+3= máš –5 –4 –3 –2 –1 0 1 2 3 4 5
ty máš –2, takže jedeš od –2 o 3 čísla dál (-2 se nepočítá)
pokud to ještě nechápeš tak mi napiš zprávu já se ti to pokusim lépe vysvětlit :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
helpmelidi

Odečti od většího to menší a přidej znaménko většího z čísel. Třeba –3+8=+5.
U těch závorek nevím teďkom. A u těch psoledních si sečeti všechny – a všechny +. 6+6= –12(jsou to ty mínusy takže tam přidáš -) a 2+4=6. podlé te věty co jsem napsala odečti 12–6=-6
Jestli je to špatně tak mě opravte :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek