Avatar uživatele
Pokročilý

MATEMATIKA-pomoc :( 7.třída

Ahoj, asi měsíc něco probíráme v matice a já to pořád nějak nechápu..:
-2+3=
↑Mínus a plus nám dává mínus, takže to mínus bude znamínko výsledku nebo že mám ty čísla odečíst? A nebo že trojka je dál od nuly takže bude znamínko výsledku plus?

(-9)+(-6)=
↑ 9+6 je patnáct, závorka má přednost takže mínus a mínus nám dává znamínko plus takže výsledek bude +15?

Já vím, si tu píšu hovadiny, ale vůůbec to nechápu x( A učitelky se ptát nebudu, akorát mi vynadá že to mám dávno umět... prosííím vysvětlete tyto příklady kdo má čas :(
-5+4=
-3+8=
(-5)+(-4)=
(+9)-(+3)=
(-2).(+8)=
(+2)+(-4)=
(+3)-(-8)=
(+5)+(-2)=
-6+2+4-6=
-7-4-1+2=

Kdo to umí dobře, prosím napište výpočty popřípadě vysvětlete..z výsledků bych se to snažila pochopit :) Děkujíí předem moc!

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Předem je důležité si odlišit násobení/dělení a sčítání/odečítání.
Při sčítání/odečítání není žádné pravidlo jak píšete nahoře...
Jsou akorát pravidla, že když jsou u sebe :
Dvě znaménka mínus, dává nám to plus ...např. 3-(-3)=3+3=6
Mínus a plus nám dává mínus ...např 4+(-3)=4-3=1

Jinak pokud jde o klasické sčítání a odečítání, je nejlepší si to představit jako půjčování peněz. Tedy mínus nám říká, že si peníze půjčuji a plus, že peníze vracím.
Např. -5+4 ->Dlužím 5 korun a 4 koruny jsem vrátil, takže už dlužím jen 1 korunu, tedy výsledek je -1.
Např. -3+8 ->Dlužím 3 koruny a 8 jsem vrátil, takže jsem 5 korun v plusu, tedy výsledek je +5.

Teď k násobení a dělení- Zde je pravidlem, že když:
Jedno číslo je záporné(mínus) a druhé kladné(plus), tak výsledkem je vždy záporné číslo(mínus)...např. (-2).(+8)= -16
Jedno číslo je záporné(mínus) a druhé také, tak výsledkem je vždy kladné číslo(plus). (-3).(-4)=12

Doufám, že jsem to vysvětlil dostatečně a Vám to pomůže s vyřešením vašich zadaných příkladů. Výsledky si můžete zkontrolovat na kalkulačce.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Načnu prvních pár příkladů.

1. Představ si, že máš na teploměru -5°C. Když se teplota ZVÝŠÍ (+) o 4°C, kolik stupňů je? Máš -1.

2. Znovu teploměr. Ráno máš -3°C. Odpoledne je o 8°C více. Kolik máme? +5°C!

Další výsledky zkus sama. I se závorkami fungují na stejném principu.

Stačí si jen zapamatovat, že když máš před závorkou mínus, mění to znaménka v následující závorce. Plus nemění nic.

Například čtvrtý příklad - (+9)-(+3)= opíšeme +9 a mínus nám změní +3 v závorce na -3, což pro nás znamená 9 - 3 = ? - to už určitě zvládneš. :-)


Avatar uživatele
Bronzový

představ si to na ose: -2+3= máš -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5
ty máš -2, takže jedeš od -2 o 3 čísla dál (-2 se nepočítá)
pokud to ještě nechápeš tak mi napiš zprávu já se ti to pokusim lépe vysvětlit :)


Avatar uživatele
Registrovaný

Odečti od většího to menší a přidej znaménko většího z čísel. Třeba -3+8=+5.
U těch závorek nevím teďkom. A u těch psoledních si sečeti všechny - a všechny +. 6+6= -12(jsou to ty mínusy takže tam přidáš -) a 2+4=6. podlé te věty co jsem napsala odečti 12-6=-6
Jestli je to špatně tak mě opravte :)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 2734
Zlatý quentos 1320
Zlatý mosoj 1304
Zlatý Drap 962
Zlatý hanulka11 627
Zlatý led 603
Zlatý gecco 589
Zlatý marci1 538
Zlatý arygnoc 507
Zlatý Lamalam 483

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.