Avatar uživatele
Katie.cz

Mám šanci na zvýšení výživného?

Potřebuju poradit. Rodiče jsou již 14 let rozvedení a v té době bylo otci vyměřeno výživné 1700 Kč na mě a 1300 Kč na mou mladší sestru. Já teď studuji VŠ a sestra je na střední škole. Matka finančně domácnost nezvládá, má dvě zaměstnání. Otec má s družkou dítě, se kterým je na rodičovské dovolené (otec je na RD). V zaměstnání neměl příliš velký příjem a proto jeho příjem nebude moc vysoký. Chci se zeptat, pokud se sestrou požádáme soudní cestou o zvýšení výživného, zda nehrozí jeho případné snížení a máme šanci dostat vyšší výživné.
Doplňuji:
Děkuji za rady a zkušenosti :)
Sama nevím jaký byl jeho plat, ale myslím si že 16 tis. to rozhodně nebylo…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? hanny 2, anonym, suaeda před 4557 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
kapka

Při žádání o zvýšení výživného to není tak, že buď bude výživné zvýšeno nebo zůstane stejné, ale může být i sníženo. Posuzuje se konkrétní aktuální situace. Pokud má teď otec malé příjmy a navíc další dítě, celkem bych se toho bála.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
WeeBear

Pokud neměl příliš vysoký příjem, tak to ani nezkoušej. Rada ze života.

Známý měl plat 16 tisíc (čistého) a soud mu vypočítal, že na syna bude platit 1400,– tudíž když si vezmeš plat svého otce (nevím, co je u Tebe nízký plat, chápu, že není dobré uvádět konkrétní čísla, ale nemůžu udělat žádný předběžný výpočet), tak můžeš podle tohoto propočtu zhruba vypočítat, jestli by se výživné zvedlo, či snížilo.
Doplňuji:
Pokud to není ani šestnáct tisíc, tak to raději ani nezkoušejte, mohlo by se to na vás úkor jen snížit..

Upravil/a: WeeBear

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Deli

Záleží na tom, zda je otec ženatý s matkou dítěte, s nímž je na rodičovské dovolené. Pokud ne, tak to ani nezkoušejte, bere 7600 a výživné na Vás by leda snížili.