Avatar uživatele
dudu

Mají pravdu studenti nebo profesor?

Jeden americký profesor ekonomie na místní vysoké škole nikdy nenechal propadnout jediného studenta,ale v poslední době nechal propadnout rovnou celou třídu.
Třída trvala na tom, že Obamův socialistický model funguje, že nikdo by neměl být chudý ani bohatý, všichni by měli být zhruba na stejné úrovni.
Profesor řekl: „
…OK, uděláme v této třídě experiment Obamova plánu.
Známky z jednotlivých testů zprůměrujeme a všichni tak budou dostávat stejnou známku jako je průměr třídy,
takže nikdo nepropadne, ale nikdo ani nedostane za 1.“

Po prvním testu byly známky v průměru a každý student dostal za 2.
Studenti, kteří tvrdě studovali, byli trochu zklamaní a studenti, kteří studovali málo, byli spokojení.
U dalšího testu studenti, kteří studovali málo, studovali ještě méně a ti, kteří studovali hodně, se rozhodli, že jim průměr stačí, takže i oni studovali málo.
V tomto testu byl průměr 4! Nikdo nebyl spokojený. Při třetí zkoušce byl průměr 5.
Jak zkoušky pokračovaly, průměr se nikdy výrazně nezvýšil, vše se zvrhlo v následné hašteření, obviňování a nadávky.
Nikdo nechtěl studovat ve prospěch někoho jiného. K jejich velkému překvapení všichni propadli.
Profesor konstatoval, že socialismus už z principu nemůže fungovat,
protože odměna za práci může být skvělá, lidé mohou mít motivaci uspět, ale když si vláda celou odměnu vezme, nikdo se nebude snažit nebo nebude chtít uspět.

Pět vět, které se vztahují k experimentu:

  1. Nemůžete legislativou udělat z chudých prosperující

    a prosperující legislativně odstavit od příjmů.

  2. Co dostane jeden člověk, aniž by si to odpracoval,

    to musí odpracovat jiný člověk, aniž by za tuto činnost obdržel odměnu.

  3. Vláda nemůže dát nikomu nic, aniž by si to dříve nevzala od někoho jiného.
  4. Nelze rozmnožit bohatství tím, že se rozdělí.
  5. Jestliže si polovina lidí představuje, že nemusí pracovat,

    protože se druhá polovina o ně postará,

    a když druhá polovina zjistí, že není dobré pracovat,

    protože někdo jiný bezpracně dostane to, co oni vytvořili,

    tak to je začátek konce každého národa

Zdroj: PhDr. Jitka Kazelleová

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 9Pro koho je otázka zajímavá? ten který je, mirlin, annas, quentos, Jikra, Hykam, Lucijej, zzzzz, Matthew před 4155 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hykam

Vytesat do kamene, super příklad.
Doplňuji:
Samozřejmě pravdu měl profesor, ale v dnešní společnosti málokdo takhle přemýšlí, většina pouze závidí úspěchy jiných, hořekují, jak je to nespravedlivé, že někdo má dostatek peněz, ale už nevidí tu dřinu, kterou musí dotyčný vynaložit, aby byl úspěšný. Pomíjím ty, co se k majetku dostali nelegální cestou.
Každého, kdo něco dokázal si vážím, protože tito lidé dávají ostatním práci a tím jim dají vydělat peníze.

Upravil/a: Hykam

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

mal i nemal pravdu učiteľ
mylný názor „Obamův socialistický model funguje, že nikdo by neměl být chudý ani bohatý“ je teoretická utopia hodná Platóna. Tu ide o materiálne bohatstvo, duševné bohatstvo nemožno prikazovať – človek nie je stroj.
Socializmus hlása – každému podľa zásluh
Komunizmus – každému podľa jeho potreby
už z toho vidno, že nejde o žiadnu rovnosť, paškvil z toho spravili ľudia sami.
 – nemožno príkazom nariadiť či zakázať lásku a priateľstvo, neávisť a závisť
 – nútiť človeka nemanuálneho, ale pritom človeka duševného, pracovať manálne na úkor myslenia len pre rovnosť práce, je potláčaním prirodzeného vývoja
 – ľudský pokrok vďačí za mnoho ľudskej lenivosti a pohodlnosti

  • zákon rovnováhy – ak niekde pribudne, niekde musí súčasne ubudnúť, čo znamená: hmotnosť ľavej strany rovnice (váhy) sa musí rovnať hmotnosti jej pravej strany. V prípade nerovnosti dochádza k zániku rovnováhy a v nadvládu jedného druhu nad iným druhom.
  • ak človek nemá pred sebou cieľ (v prípade tohto príkladu nielen znalosti, ale aj hodnotenia svojich znalostí) nemá prečo sa hnať k nemu. Z toho vyplíva,

Každý človek musí mať svoju činnosť ohodnotenú.
Z pohľadu človeka vytvárajúceho materiálne hodnoty ľudia vytvárajúci nemateriálne hodnoty i ľudia nevytvárajúci žiadne hodnoty sú príživníci, ktorých mu sí on živiť. Prečo teda nemá najväčší podiel na odmene, „protože někdo jiný bezpracně dostane to, co oni vytvořili“?
Z pohľadu duševne pracujúceho človeka je sebahodnotenie a hodnotenie výrobcov matérie zasa iné.
Kto má pravdu?
Takže aj zaujímavý test pána profesora treba hodnotiť z rôznych pohľadov.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
venkovan

Škoda, že studenty nepřivedl za pracovitými lidmi, kteří žili v socialistickém Československu.
Ti by jim tento příklad vysvětlili během chvilky na mnoha příkladech třeba BSP – kdy k dobrým pracovníkům byli přiřazeni flákači, protože vize soc. morálky soudruhům říkala, že lajdák se u dobrého naučí pořádku.
V Praxi ale vize nefungují – fákači rychle stáhli k sobě všechny ty dobré.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Conchus

Jistě, měl. Rovnostářství je vždy škodlivé.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

chudáci mi chudáci.
takže už ani zo zákona nemôžeme zbohatnúť.

načo potom podávam tú športku? 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
huxa

svatá pravda, takto to nějak bylo za komančů…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Protiva

Ano, tak uvažuje elita národa, a profesor schovaný ve své ulitě.
Student nezvládající učivo: a) propadne. Kam s člověkem co nepracuje?

  1. opisuje. Ten člověk musí mít vedle sebe chytrého pracovníka a ne lajdáka.
  2. krade a vydává cizí práci za svou.

Každý profesor má dohled na svou třídu = policejní stát
Kdyby profesor platil žákům za dobré známky ze své kapsy, bude si přát, aby měl samé čtyřkaře.
Ve škole dostane student známku hned, stejně jako zloděj za svůj lup, pracovník dostane výplatu možná až příští měsíc.
atd.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

Kdepak asi udělali soudruzi Marx a Engels chybu?

před 4155 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek