Avatar uživatele
Zlatý

Má zákazník nakupující v internetovém obchodě ze zásady povinnost nahlásit dodání chybného zboží?

Pokud si zákazník objedná od nějakého zboží 1ks, a internetový obchodu mu pošle místo toho od stejného zboží 1kg, kdy 1kg se rovná cca 50 kusům daného zboží, má zákazník zákonem danou povinnost tuto chybu nahlásit, když mu obchod místo zboží které stálo 70kč poslal zboží stejného druhu za 3500Kč, nebo to může nechat plavat a žádná taková povinnost (ani trest) mu nehrozí?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Ne, bavíme-li se na úrovni spotřebitele. Spotřebitel není povinen vracet nebo platit podnikateli za plnění bez objednávky, dokonce není povinen na toto podnikatele upozornit. Viz § 1838 občanského zákoníku.
Doplňuji:
mosoj: a platilo to i za starého občanského zákoníku.

Zdroj: http://www.podnikatel.cz/zakon y/novy-obcansky-zakonik/f45847 61/#p1838

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Ano. Pokud víš že ti to nepatří je tvoje zákonná povinnost to vrátit. To platilo vždy.
Doplňuji:
Paragraf na to ať hledají právníci. Plést se jiím do toho nebudu. Dříve to bylo nezákonné obohacování.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

HAMON : Nikdy jsem nekradl. Problém je, že ti to dodavatel těžko dokáže. Kdyby to měl možnost dokázat, asi by jsi se divil.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 414
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 263
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 148
Zlatý annas 143
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 109
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.