Avatar uživatele
skořápka

Má tento příklad více řešení?

Ahoj. :)
Ve škole jsem dostal úlohu na procvičení… bohužel i přes tvrzení profesorčiných výsledků (kde měla daná úloha jen jedno řešení), já jsem si našel teoretické 3 postupy (nevylučuji, že postupuji špatně, ale nějak nechápu znění zadání… nevím náčrtek, protože mi to tak nějak jednoznačně nevyznívá ze zadání, a tak jsem si zkusil různé „pokusy“ – ani jeden nevyšel správně). Prosím, pomozte mi! :D Stačí mi i myšlenka, která mi může pomoct, nebo cokoli. :)
Zadání: Jak dlouhá je kolona, vidíme-li ve vzdálenosti 200 m její začátek pod úhlem 30° a konec pod úhlem 45°? (má vyjít 315 m)

pozn. počítal jsem pomocí goniometrických funkcí, ale výsledek prostě ne a ne vyplynout… :/

Díky za vysvětlení. :) Mějte se dobře. :)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3514 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Jedná se o řešení dvou pravoúhlých trojúhelníků
Jejichž odvěsny rozdělí přeponu ( délku vlaku) na dva úseky x a y.
Které se vypočtou pomocí funkce tg 30o a tg 45o
tg 45o = 200/x
1= 200/x

x = 200

tg30o = 200/y
0,577 = 200/y

y = 200 * 0,577 = 115,4

Kolona je dlouhá 200 + 115,4 = 315,4 m

Žádné jiné řešení nevidím.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Trojúhelník
Z(ačátek), K(onec), P(ozorovatel)…

  • strana ZP je 200 m
  • úhel PZK je 30°
  • úhel ZKP je 45°

___
Nakresli si to…
Opravdu má jen jedno řešení (předpokladem je, že kolona leží na přímce – tedy tvoří úsečku ZK).

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zzzzz Nahlásit


Avatar uživatele
Quimby

Nechápu zadání.
Kde přesně se v prostoru nachází úhel? A kde se nacházíme my?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek