Avatar uživatele
Gitt

Má prodejce povinnost prodat za cenu uvedenou u / na zboží?

Nejde mi o to, jaká cena je platná – vím, že je to ta u nebo na zboží. Jde mi o to, jestli existuje povinnost prodávajícího za tuto cenu prodat nebo jestli může říct, že pokud nechci za cenu jinou, tak neprodá. Prosím i o zákonný odkaz.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? MK44 před 4353 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Já chci vyhrát ve sportce.

Povinnost to je, protože vy se případný rozdíl v cenách dovíte až po zaplacení zboží a to je již podle práva po uzavření kupní smlouvy, kterou jste ale vy uzavíral podle ceny u zboží ( jinou cenu přeci v tu dobu neznáte). Kupní smlouva se uzavírá v okamžiku zaplacení zboží.
Pokud by jste na to upozornil před zaplacením ( což se ale většinou nestane protože to nevíte) tak mají právo cenu změnit.
Jsou dva způsoby jak se v marketech chovají.

  1. Peníze vám bez reptání vrátí do ceny uvedené u zboží. Osobní zkušenost.
  2. Nebo vás od pokladny pošlou na recepci a než tam dojdete a někoho seženete, pokladní zavolá na oddělení a tam cenovku vymění. Když potom dojde k jednání a případné konfrontaci, jste za vola. Osobní zkušenost.

Proto když mně takový případ potká, bez reptání zaplatím. Zboží si nechám v autě a vracím se pouze s účtenkou přes prodejní plochu, kde si ještě jednou ověřím jaká je tam cena ( abych pro změnu neudělal vola sám ze sebe) a pak to jdu teprve vyřizovat na recepci. Vždy jsem uspěl a peníze mně vraceli.
Nikdy se tam nevracejte z již zaplaceným zboží. Nebo po vás budou chtít zaplatit ještě jednou !! Také osobní zkušenost.
Doplňuji:
Zákonný odkaz si najdi v Obchodním a Občanském zákonu. Právník si účtuje cca několik stokorun za 15 min práce nebo 2000 Kč za úkon.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
zmimi

Když je na regále např. 20 kč, a na pokladně naúčtují 40kč. Měli by vám vrátit 20kč .V supermárketech to tak funguje. To mám vyzkoušeno.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mapel

Povinnost to tuším není, ale jedná se o klamání spotřebitele, tak je to otázka pro ČOI. Jináč na rozdíl od zmimi mám v řetězcích jinou zkušenost.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
fablen

Vadí mi, že v některých obchodech je toto bohužel stále běžné (nejde o žádný větší supermarket, ale u nás např. místní prodejna Jednoty). Na pokladně jim vyjíždí mnohem vyšší ceny než mají na zboží nebo na regálu. Nakoupit tam jdu výjimečně pár věcí a z nich vždy polovina má zcela jinou cenu (pochopitelně vyšší). Občas proto vše nevezmu a něco jim u pokladny nechám když je rozdíl příliš velký… Štve mě to.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Gitt

Chci zákonný text (jestli je to povinnost, na což se ptám), ne benevolenci prodejce.

před 4353 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek