Avatar uživatele
hawranek

Má na to zaměstnavatel právo?

Jsem brigádnice jedné nejmenované obchodní společnosti, pracuji jako pokladní. Nedávno, když jsem si do docházkového listu chtěla zapsat další odpracovaný den s šokem zjistila, že je zcela prázdný a chybí tam všechny předešlé zápisy z minulého týdne. Bylo mi to vysvětleno tak, že se managment rozhodl, že tržby nejsou vysoké, tudíž nám hodiny zůstanou zapsané, ale „přesunou se“ do jiných týdnů, tj. že výplatu z těchto peněz dostanu až v srpnu. Má na takovéto přesouvání zaměstnavatel vůbec právo? Takto se hýblo pouze s platy brigádníků a pracovníků na VPP.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? fortin před 5067 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
cukrar

Ne nemá na to právo, (co máte ale ve smlouvě?)
braňte se,

jmenované obchodní společnosti je kdo?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
standa

Jednání zaměstnavatele je mírně řečeno v brutálním rozporu se zákoníkem práce…

Doporučuji:

  1. podle níže uvedeného návodu vyzvěte zaměstnavatele k okamžité nápravě
  2. zaměstnavateli navrhněte ukončení prac.poměru dohodou k nejbližšímu možnému dni…

Pokud dohodě nevyhoví, tak postupujte podle možností, které vám dává pracovní nebo jiná smlouva, kterou máte uzavřenou. Ale rozhodně od takovéhoto zaměstnavatele PRYČ !

ad 1) Napište zaměstnavateli stručný dopis, ve kterém jej vyzvěte, aby vám odpracované dny (hodiny) v daném měsíci započetl do tohoto měsíce a ve výplatním období za tento měsíc uhradil i odpovídající mzdu.

Do dopisu uveďte, že pokud tak neučiní, tak se budete bránit jednak soudní cestou a jednak upozorněním místně příslušnému Oblastnímu inspektorátu práce (ti chytří manažeři už budou vědět o čem je řeč…)

Pokud si nebudete vědět rady, tak vám rád pomůžu s přesným zněním zmiňovaného dopisu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
sobol