Lze v slušné kvalitě přehrávat klasická DVD na televizoru Samsung LE40C 530F1W.

Dobrý den,
Jsem laik a před třemi dny jsem si koupil první LCD televizor.Samsung LE40C 530F1W.V obchodě hrál tu reklamní smyčku krásně,tak jsme se nechali zlákat.Nemilé překvapení přišlo až doma.Televizní signál zpacovává korektně.Horší je to s přehráváním filmů.Klasická DVD (kterých mám doma hromadu)jsou mnohdy téměř nekoukatelná.Je mi jasné že to bude mím starým DVD přehrávačem,navíc připojeným obyčejným Scartem.Zajímalo by mne zda nové přehrávače Blue-ray,umí obraz z DVD disku převzorkovat nebo už se na ta DVD nikdy nepodívám?Manuál jsem prostudoval ,televize to neumí.Tedy aspoň já jsem nic nezjistil.Používám DVD přehrávač H&B Dx3255.Ten disponuje AVvýstupem ve scartu .Zkoušel jsem i připojit televizi výstupem VGA.PC vstup v televizoru ale to bylo ještě horší než SCart.Předpokládá že koupí lepšího kabelu si nepomůžu.Dík za odpověd.Jonáš

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Zlatý

DVD/BluRay přehrávače, satelity a multimediální centra připojujte k televizoru pomocí digitálního spojení, ideálně kabelem HDMI pokud máte tu možnost ... určitě ne AV Scart, to je ta najhorší možnost.

nicméně toto není hlavní důvod proč vám obraz DVD připadá nekoukatelný, pravdou je že DVD Video je velmi starý formát a jeho obraz byl optimalizován svým rozlišením a kvalitou pro klasické televozory nikoliv pro LCD s DALEKO vyšším rozlišením než jaké dokáží využít sandardní DVD filmy.

...

tedy jediným řešením je skutečně přechod na vyšší rozlišení ... tj. z DVD na BR (BluRay) disky, nebo sehnat televizní stanice v HD rozlišení (skylink), filmy distribuované na internetu v HD rozlišení (obvykle soubory s koncovkou MKV)

nebo DVD prehravac muzete nahradit multimedialnim centrem (ktere si poradi prave s MKV soubory a umi je prehravat z usb pameti, nebo primo pres sit z vaseho domaciho pocitace)
http://multimedialni-centra.he ureka.cz/…