Avatar uživatele
Zlatý

Kto zodpovedá za vadný výrobok?

V obchode som zakúpila kombinovanú stojanovú lampu zo zahraničia. Doklady boli v poriadku (neverím, pokiaľ nevidím). Pri výmene žiarovky, som zistila, že objímka "kope" - fáza na závite - zakázané. Pri kontrole sme zistili:
podľa farby žil bola správne zapojená, pri rozrezaní flexozástrčky sme zistili prehodenie žil fázu s nulovým.
Námatkovou kontrolou v predajni -trvala som na preverení zásielky- sa zistila celá zásielka vadná a bola navrhnutá na vyradenie z predaja.
Otázka:
1 - kto zodpovedá za vadný výrobok, ktorý s takýmto vadným zapojením prešiel aj cez atestovú kontrolu
výrobca, dovozca, atestovacia organizácia, predajca?
2 - ako je stíhaný predajca, ak takto "vyradený" vadný tovar po nejakom čase vráti do predaja, bez odstránenia závady?
3 - ako by ste takýto prípad riešili vy?
Doplňuji:
Súhlasím s vami, že pre kupujúceho je jediný partner predajca.
Len zarazil ma ten nárast vadných, dokonca i zdravotne závadných tovarov, ktoré zverejnili kontrolné orgány i colné správy. Napriek tomu občas "prekĺznu" tieto výrobky i na bežný trh. To naozaj už len všetko pre zisk (pre kupujúceho "úsporu") bez ohľadu na závadnosť. (viď napríklad debata minulý 16.2. "Máte slovo..." na ČT1)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Pro kupujícího je partnerem jen prodejce.
Ten si vše musí vyřídit dál.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele

1) Právní zodpovědnost vůči kupujícímu je vždy na straně prodejce.
2) Každý výrobek uváděný na domácí trh, musí být opatřen značkou CE a ESČ (EZÚ - Elektrotechnický zkušební ústav). Kromě záručního listu musí být vybaven i návodem v domácím jazyku.
3) Kontrolou je pověřena ČOI.
4) Svítidla s kovovou monturou musejí být přizemněna a doplněna 3- žilovým přívodem s barevným značením fáze - hnědá, pracovní nula - modrá a ochranná nula - zelenožlutá. Běžná svítidla bývají standardně osazena plochou vidlicí (2-žilovou), takže stejně jako u fénu, vysavače apod. lze zapojit dvojím způsobem, kdy dochází de facto k přepólování.
5) Polarita flexošňůr se zásadně zkouší tzv. prozváněním a měřením izolačního odporu (impendance), bez destruktivního zničení výrobku, viz každý revizní technik s platným oprávněním a razítkem.
6) Především bych si při nákupu pohlídal výše uvedené. Pokud by došlo skutečně k osazení vadných 3- žilových flexošňůr, jednak bych trval na vrácení peněz a oznámil na infolinku (nebo mail) ČOI. Ta už se postará o stažení závadné série z prodeje i příslušné sankce.
Doplňuji:
Povinná značka CE dnes nahrazuje někdejší "Prohlášení o shodě".


Avatar uživatele
Zlatý

Vy to budete řešit tam kde jste to koupila-nic jiného Vás zajímat nemusí.Pokud nebudete spokojena s reklamací tak se obratte na ČOI ,nebo i na živnostenský úřad.Jinak to kde oni to vzali nebo nevzali to Vás zajímat ani nemusí.


Avatar uživatele
Zlatý

Prodávající musí řešit reklamaci. Vina je samozřejmě na straně výrobce. Atestovací firma, pokud to takto zatestovala, tak to je na odebrání licence. Většinou se ale dělává atest při prvních výrobcích, nebo při předvýrobě a potom za to ručí výrobce, aby to dělal tak, jak byly provedeny atestovací vzorky.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

led

Ďakujem všetkým, ktorí sa k tejto téme vyjadrujú.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 412
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 262
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 147
Zlatý annas 141
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 108
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.