Avatar uživatele
Registrovaný

Jak potupovat při komplikovaná reklamace tiskárny a zaslání "nové"?

Dobrý večer, chci Vás požádat o radu. Dne 7.5. jsem na zákaznické lince reklamovala tiskárnu. Byl mi odeslán email s informacemi o reklamaci. Přepravce mi měl podle emailu dovést novou tiskárnu. Po 3 týdnech jsem zjišťovala v jaké fázi je reklamace. Bylo mi sděleno, že tiskárna byla omylem zaslána někomu jinému a z toho důvodu se jim v systému tiskárna ukázala jako doručená. Další den mě měl kontaktovat pracovník společnosti, která reklamovanou tiskárnu vyrobila. Nestalo se tak. Tento týden jsem opět kontaktovala podporu a bylo mi sděleno, že balík je již u dopravce. Dopravce ovšem měl u balíku uvedené mé staré příjmení, i když u výrobce bylo již dávno uvedené nové příjmení a neměli na mě ani žádný kontakt. Tím pádem se předání tiskárny vinou výrobce prodloužilo. Když jsem "novou" tiskárnu konečně obdržela, zjistila jsem, že tiskárna není nová, ale nejspíš repasovaná. Tiskárna nebyla v originální krabici, nebyla originálně zabalená, na poklopu skeneru jsou mírné oděrky a podavač papíru byl špinavý. Nejsem si tedy jistá zda výměna zboží v rámci reklamace musí být vyměněná věc NOVÁ či jaká je konkrétní specifikace výrobku. A zda je daná lhůta na reklamaci, tedy 30 dní, daná převzetím zboží od přepravce nebo odesláním od výrobce i když se předání zdrželo vinou výrobce.
Děkuji

Pozn.: McArthur tiskárna byla registrovaná pár dní po jejím zakoupení. Sama si nejsem vědoma jediné chyby v rámci komunikace s výrobcem. První tiskárna co mi byla zaslána byla zaslána někomu jinému.Kdo to byl, jaká byla adresa netuším. Vzhledem k tomu, že se již tiskárna nevyrábí a ani se skoro neprodává, nemohli mi zaslat novou a tím pádem mě chtěli "ochc*t" repasovanou tiskárnou. I v jejich reklamačních podmínkách je napsané, že zašlou NOVOU tiskárnu.

Odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Normálně jim pohrozit ČOI a prvávníkem, vyčíslit ušlý zisk v době nepřítomnosti tiskárny, učinkuje to stopro, věř...v tomto státě lemplů-darebáků po dobrém nejde už nic.


Avatar uživatele
Zlatý

Žádným právníkem nehrozte, není třeba. Je to móda která se v poslední době velmi rozmáhá a parodie na občanský zákoník tomu ještě pomáhá. Obraťte se na obchodní zastoupení značky v ČR a anabázi jim popište !!!!! Stačí emailem.


Avatar uživatele
Bronzový

Tiskárnu jim vrať, napiš k ní dopis, že použitou nechceš, pokud tiskárna v reklamaci nejde opravit, máš narok na novou, nemůžou ti poslat nic použitého po někom jiném. Trvej si na odstoupení od smolouvy a vrácení peněz, pohroz ČOI.
Doplňuji:
Bere se doba doručení, to znamená do 30 dní musí být zboží u tebe, ale to už je jedno, už ji převzala:-(


Avatar uživatele
Stříbrný

Nejsem si jist, jestli se započítáva doba převzetím přepravcem, každopádně zasláním repasované tiskárny není reklamace vyřízena. Při kladném posouzení reklamace a neopravitelné vadě (což se považuje i nevyřízení reklamace do 30 dnů) máte nárok na nové zboží, kde Vám začíná běžet nová záruční doba, nebo máte nárok na vrácení peněz. Repasovanou tiskárnu bych vrátil a požadoval zpět peníze z důvodu nevyřízení reklamace do 30 dnů.
Pro příště bych vybíral kvalitnějšího prodejce, nejlevnější nabídka nebývá mnohdy ta nejvýhodnější.


Avatar uživatele
Bronzový

Můj tip je, že je to HP. Podle mne jste někde v komunikaci se servisem HP udělala chybu, protože jinak funguje na jedničku. Reklamoval jsem 3 tiskárny (na různé adresy i za kamarády, tj. na jiná jména) a vždy vše proběhlo během 5 dnů a bez komplikací. Vždy poslali novou tiskárnu v originálním balení, nikdo se na nic neptal. Pravda ale je, že všechny tiskárny byly po zakoupení registrovány.

Zkuste s nimi znovu komunikovat. Pokud to nepůjde nebo si nejste jistá, že to zvládnete, vyřiďte to s prodejcem, který vše zajistí. Pokud jste prvotní reklamaci nezadala přes prodejce, tak on ani neví, že je nějaký problém. Klidně mu vše popište, případně předejte předešlé dokumenty. Slušný prodejce se dál ptát nebude. Vyřídit reklamaci je jeho povinnost.
Doplňuji:
To máte asi vskutku smůlu. Když už se model nevyrábí, tak buď pošlou nástupce (nový model) nebo si tiskárnu v servisu nechají a pošlou dobrozdání na základě kterého dostanete peníze zpět od prodejce.

Ale jak jsem psal, je-li problém, řešte ho s prodejcem. Ten je Vám blíž a zodpovídá za vyřešení problému opravou, výměnou nebo vrácením kupní ceny.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Registrovaný

gremlinka

Reklamace probíhá přímo s výrobcem tiskárny čili se zastoupením značky v ČR. Psala jsem i nyní email, že odstupiji od smlouvy vzhledem k tomu, že nebyla napslněna podstat reklamace - tedy zaslání NOVÉ. Včera jsem zjistila, že tiskárna už se vlastně nevyrábí, takže novou vlastně zaslat ani nemůžou. A z Alzy mi bylo doporučeno ať od nich žádám nějaký papír, aby mi oni mohli vrátit peníze.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 415
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 263
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 148
Zlatý annas 143
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 109
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.