Avatar uživatele
Registrovaný

Když jsem tzv. laktózně intolerantní, znamená to, že všechny bílkoviny co do sebe dostanu pomocí mléka jsou mi k ničemu?

Chci se zeptat...

Piji mléko kvůli proteinům (bílkovinám), protože posiluji.
Až teď jsem se dozvěděl, že existuje tzv. "laktózní intolerance" (http://cs.wikipedia.org/… ) a že u nás v ČR jí trpí zhruba 0-20% populace. Příznaky je průjem, celková nevolnost nebo nadýmání. průjmy po mléku nemám a nijak špatně mi taky není, ale nadýmám se po mléku poměrně dost. Usuzuji tedy, že laktózně intolerantní pravděpodobně jsem.
Ptám se vás tedy, jestli tělo není schopno strávit jen některé složky mléka a proteiny využije, nebo z mléka nejsem schopen strávit nic, a pití mléka je mi tedy k ničemu?
Doplňuji:
Aha a když bych pil dlouhodobě třeba 4 roky v kuse litr denně, tak by v tom nebyl žádný problém? Já jen abych kvůli tomu pak neměl nějaké horší zdravotní potíže.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Tvoje tělo nesnáší laktózu (mléčný cukr), s příjmem bílkovin to nesouvisí.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

K Doplnění: Záleží na stupni intolerance (pokud si ji jen nenamlouváš*). Jestliže chceš konzumovat mléčné bílkoviny, ale byl bys intolerantní, doporučuju sýry, zejména tvrdé, zrající delší dobu (tedy kvalitní sýry, žádnej taveňák).
___
*) každopádně, odpověď na otázku, zda máš problém s trávením laktózy, ti může dát jen lékař


Avatar uživatele
Stříbrný

Zdravotní potíže asi mít nebudete, ale podle mne by bylo lepší většinu mléka
(ne-li všechno) nahradit mléčnými výrobky: bílým jogurtem (zrajícím, nikoliv "škrobovými náhražkami"), tvarohem, sýry, kefírem a dalšími zakysanými
mléčnými výrobky.


Avatar uživatele
Bronzový

Mléko není vhodným zdrojem proteinů (pouze levným) :(
http://cs.wikipedia.org/…
K doplnění: BUSE V TOM PROBLÉM!
Když budeš pít mléko "4 roky v kuse litr denně, tak ".... budeš brzy v háji!
Budeš unavený, totálně vyčerpaný a anemický.- protože KASEIN obsažený v mléce bude soustavně a dlouhodobě odbourávat železo ve tvé krvi!!!
Hlavní zdroje proteinů
Živočišné:
hlavní výhodou je vyšší podíl esenciálních aminokyselin. Nevýhodou je však, že přináší často i vetší množství tuku a cholesterolu.Je zapotřebí klást na přísun nízkotučných zdrojů - drůbež bez kůže, libové maso, ryby, králík, šunka, zvěřina, vejce, bílky, nízkotučné sýry, netučný tvaroh....
Rostlinné:
výhody - většinou nízkotučné, přináší zároveň vlákninu, řadu ochranných látek rostlinného původu. Nevýhoda – kromě sóji a sójových výrobků nemají všechny nepostradatelné aminokyseliny (jsou nazývány jako neplnohodnotné). Bohatým zdrojem jsou luštěniny, sójové boby a sójové výrobky (kostky, drť, plátky, boby, tofu), rostlinná „masa“...
Bílkovinné koncentráty: používají se jako doplněk k přirozeným zdrojům pro zabezpečení požadovaného, dostatečného příjmu bílkovin při redukci tukové tělesné hmoty. Značný význam mají bílkovinné koncentráty jako rychlá dodávka proteinů před a po fyzické zátěži. Výhody: jsou plnohodnotné, „čisté“ - s minimálním přísunem sacharidů, tuků, cholesterolu, rychlá příprava, kdykoliv „po ruce“ v podobě koktejlu.
zdroj: http://www.vyziva-pro-fitness. cz/…
Doplňuji:
oprava: BUDE V TOM PROBLÉM !!! ;)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Zdraví

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1609
Zlatý mosoj 1495
Zlatý marci1 1283
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 991
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 716
Zlatý quentos 714
Zlatý iceT 566
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.