Avatar uživatele
Bronzový

Kdo vymyslel, že nákupní centra se budou jmenovat galerie?

Než jsem kdysi pochopil o co go, tak jsem si myslel, že v Galerii Vaňkovka vystavují obrazy.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam ...

V poslední době je výraz "galerie" módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.

Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci - název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.

V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.

V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek

Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.

Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je "vznešenější" název.




Doplňuji:
Ještě mě napadlo, že výrazu umění pro pojmenování děl v umělecké galerii se užívá v nákupní galerii v jiném významu..

Umění se bere jako dovednost, zvláštní schopnost získat masy pro nákupy, nikoliv je vychovávat pro "pravé umění".

více diskuse

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Marketingový ´tah´...
Jde o to, aby masy chápaly shopování jako kulturu, ne jako nutnost...
:-DD


Avatar uživatele
Stříbrný

Ono ten název galerie je pro nás Čechy asi docela výstižný. Porovnám-li nakupování ve velkých obchoďácích v Německu a u nás tak je to rozdíl. V Německu lidé běžně nakupují a utrácejí. U nás to na první pohled vypadá, že jdeme na výstavu do galérie. Vše si důkladně prohlídneme, zkoumáme a ohodnocujeme, aby jsme nakonec odešli. Málokdy se stane, že po několikerém přezkoumání cenovky a naší šrajtofle zboží nakoupíme. Dokonce jsem slyšel, že Pražáci, když nemají co dělat, tak se jdou projít do obchoďáku. Takže ta galérie je docela na místě.


Avatar uživatele
Stříbrný

Pochází to samozřejmě zase ze zahraničí, kde se už dávno začínalo říkat holičům a soláriím "studio".:D


Avatar uživatele
Zlatý

Galerie je stavební prvek. Již po staletí se užívá jako označení chodby (spojovací komunikační prostor) nebo v podobě ochozu. To nemusel nikdo vymýšlet pro nákupní centra, kde jsou tyto prvky obsaženy. Takovéto prostory mohou skutečně sloužit pro vystavování např. uměleckých sbírek.


Avatar uživatele
Pokročilý

Jáááááá

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 412
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 262
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 147
Zlatý annas 141
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 108
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.