Avatar uživatele
no107064

Kde končí raketové motory například z raketoplánu?

Kde končí raketové motory například z raketoplánu? Když se oddělí tak kde pak končí? V moři? Ve vesmíru?

Jo to jsem myslel, jasný, že motory přímo v raketoplánu se nemají jak oddělit.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 2969 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Z raketoplánu motory neskončí nikde, jelikož na raketoplánu zůstávají. Raketoplán vynáší do vesmíru nosná raketa, jejíž části se v průběhu letu oddělují. Některé části zůstanou na oběžné dráze, některé padají dolu na Zemi, kde shoří v atmosféře. I ty díly, které zůstanou na oběžné dráze jsou postupem času přitahovány zemskou přitažlivostí, kdy při průletu atmosférou shoří.
Jsou i části, které zatím létají po oběžné dráze-tzv. vesmírný odpad. Tyto díly ohrožují vše, co se v blízkosti Země nachází.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Konfigurace raketoplánu při startu je tvořena:

  1. centrální velkou nádrží na vodík a kyslík
  2. dvěma startovními urychlovacími raketami na pevné palivo (bloky SRB)
  3. vlastním raketoplánem s motory

Urychlovací bloky po vyhoření odpadnou a na padácích se snesou zpět a přistávají v oceánu. Jsou opakovaně použity. Raketoplán i s motory se vrací na Zemi klouzavým letem. Jak je to s centrální nádrží mi bohužel není jasné. Logicky se ale dá předpokládat, že i ta je po vyčerpání odhozena, na oběžnou dráhu nedosáhne a nekontrolovaně se vrací na Zemi. Žádné kosmické smetí nevzniká.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
xxx3

abych doplnil to, co už napsal Kepler – takhle to přesně bývalo, leč v současnosti motory z raketoplánů končí akorát tak v muzeu, protože lety raketoplánů už před několika lety skončily. Motory z raket opravdu většinou shoří v atmosféře, nicméně nemělo by se zapomínat na epochální úspěch Muskovy rakety, která dokázala nepoškozená přistát zpět na zemi – tady je patrně budoucnost.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Falcon124

Trochu opravím a doplním předchozí odpovědi…
Pohonné jednotky raketoplánu (myšleno toho amerického, ne těch dnešních), byly
1, Boostery na pevné palivo (bílé ,,raketky´´ po stranách ext. nádrže)
2, Vlastní motory, pevně na raketoploánu
 – k nim byla připojena externí nádrž (velká oranžová)

Po vzletu se jako první oddělily Boostery (uvnitř atmosféry) a dopadly do Atlantského oceánu. Co je zajímevé: Po oddělění se jim otevřely malé padáčky a následně byly vyloveny a znovu naplněny. Dále Raketoplán pokračoval na oběžnou dráhu, přičemž se musel naklonit. Když my došlo palivo ve velké nádrži, odhodil ji, a pomocnými motory pokračoval k dokování atd… Další zajímavou věcí je, že tato velká oranžová nádrž v atmosféře neshoří (malá rychlost), ale dopadne zpět na Zemi, konkrétně do Indického oceánu, kde se ale kvůli své rychlosti, roztříští o hladinu a nelze být znovu použita a navíc by bylo nákladné ji z Ind. oceánu vylovovat. V samotném raketoplánu je ale ještě jedna nádrž. Využívala se při upravování orbity ISS a při návratu na Zemi – tzv. deOrbit. Když raketoplán přistává na Zemi, nemá již žádné další palivo (neměl by).
:) snad jsem pomohl

Upravil/a: Falcon124

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek