Avatar uživatele
Registrovaný

Jsou v mražené zelenině ještě vitamíny?

Když jí upravím vařením,nebo podušením..?Nebo když jí na pánvi dusím s masem třeba půl hodiny, zůstanou tam ještě nějaké vitamíny?...

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Dlouhodobým mražením zelenina ztrácí nejen vitamíny,ale také chuť a vůmi.V dnešní době není problém koupit čerstvou zeleninu v menším množství kdykoliv,rozhodně je s ní jídlo chutnější.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

jsou samozřejmě a když ji budeš vařit na
páře, tak je nejlépe všechny uchováš :))
Doplňuji:
http://womanonly.topzine.cz/…
Zeleninu můžete vařit i v páře – pro uchování více vitaminů a minerálů. Jak na to? Do hrnce nalijte asi 2 cm vody a vložte do něj napařovací podložku. Na ni rozložte zeleninu a přikryjte pokličkou. Vodu přiveďte k varu a vařte podle druhu zeleniny 8–15 minut. Během vaření vyzkoušejte, zda už je měkká. Zeleninu vařte přikrytou. Pouze zelí, kapustu a květák vařte odkryté, aby z nich unikly čpavé látky. Po uvaření zeleninu nenechávejte ve vývaru, ale uložte ji zvlášť.
Náš tip: Mladé lístky kedlubny využijte na ozdobu salátů či zapečeného pokrmu. Obsahují více minerálů a vitaminu C než sama kedlubna!


Avatar uživatele
Bronzový

Zmrazená zelenina se často považuje jen za náhražku čerstvé. Existují však situace, kdy je nutričně mnohem cennější. Zmrazovací proces musí ale proběhnout co nejdřív po sklizni. Jen tak si zelenina zachová vysokou jakost. A to nejen nutriční, ale i chuťovou. Například zelený hrášek musí být zmrazen nejpozději do tří hodin po utržení, protože se v něm při skladování mění cukr na škrob, čímž ztrácí svoji přirozenou chuť.

http://www.novinky.cz/…


Avatar uživatele
Bronzový

Otázkou je, jaká zelenina byla hodnotně zmražena a zda v ní vůbec nějaké vitamíny před jejím zmražením byly (z obchodů).
Zelenina se nemá vařit déle jak 15 minut, pak je to spíšezdroj vlákniny.
Rychle podléhá zkáze a hnilobný proces nastává již hodinu po dovaření. Tehdy se vytrácí a mění to, co v ní ještě zůstalo hodnotné.
Ideálně:
Krátce restovat, vařit, dusit.
Co nejdříve zbaštit :-).
Pokrm nenechávat do druhého dne.


Avatar uživatele
Zlatý

Nějaké ano, ale méně než v čerstvé zelenině.


Avatar uživatele
Zlatý

V současné době je výroba mražené zeleniny na vyšší úrovni, než kdysi. Vitamíny v ní jsou zachovány, obzvláště u prémiových výrobců.
Podíl vitaminů je v mražené zelenině oproti dlouho skladované zelenině vyšší.
Doplňuji:
http://www.chytrazena.cz/…


Avatar uživatele
Pokročilý

již existuju metoda, původně vyvinutá pro stopy neurotik na mozek, která říká, že vitaminy naměřené v potravě nijak nesouvisí s vitaminy v těle. Úpravou potravy s měřitelným množstvím vitaminů /chlazení, zahřívání, skladování, sušení, tabletky/ se stávají pro organismus zcela nevyužitelné. Projdou - a ty víš kudy. Jedinou cestou, jak získat vitamin, je sníst něco syrového. Pokud tak činit nebudeš, dostaneš nějakou civilizační chorobu. Dobrou zprávou je, že tělo potřebuje vitaminů opravdu jen stopové množství


Avatar uživatele
Registrovaný

Myslím že áno , v čerstvé více :D


Avatar uživatele
Registrovaný

male mnozstvi nez v cerstve

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Jídlo a vaření

Zlatý hanulka11 986
Zlatý Drap 844
Zlatý annas 758
Zlatý iceT 496
Zlatý marci1 482
Zlatý gecco 431
Zlatý briketka10 415
Zlatý quentos 405
Stříbrný elektrikář 395
Zlatý mosoj 351

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.