Avatar uživatele
fildol

Jsem student a mám dvě brigády. Jak to je s úlevou na daních?

Od září chodím na brigádu do supermarketu, kde si vydělávám kolem 2500 korun. Využívám daňovou úlevu a částka se mi nedanní. Občas jsem skočil ještě jinam, kde jsem byl zaměstnán na černo. V lednu se mi obnovila smlouva s supermarketu, ale smlouvu jsem dostal i na druhé brigádě. Za měsíc leden se mi daně neodečetli ani z jedné výplaty, ale kamarád tvrdí, že jsem udělal chybu a můžu mít jen jednu brigádu právě abych měl úlevu na daních. Jak to tedy je? Budu muset dodatečně vracet daně z obou výdělků či jen z toho u kterého jsem podepsal smlouvu později?

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2617 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
jirkec

Úlevu na dani můžeš čerpat pouze na jednu smlouvu v jednom časovém období. Zbytek musíš danit. Na konci roku pak můžeš podat daňové přiznání a zaplacené daně z druhé smlouvy ti vrátí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Samo se nic neodečte, musíte o to jen 1 zaměstnavatele požádat!
U druhého nemůžete uplatnit slevu a musíte mu to říci Berou Vás jako studenta a nemohou tušit, že máte několik DPP.
Vaší povinnostá je zjistit si informace vždy předem.
Brigád (DPP) můžete mít třeba deset…
U DPP do 10 tisíc hrubého se platí pouze 15% daň FÚ (žádná pojištění) a nezapočítává se do opdpracovaných let.
Pouze u jednoho zaměstnavatele však můžete uplatnit slevu na poplatníka.
Za celý kalendářní rok si v následujícím kalendářním roce, nejpozději do března podáte daňové přiznání. Během dubna vše FÚ zpracuje a v květnu Vám na účet vrátí přeplatek na dani.
Roční sleva na poplatníka za rok 2017 činí 24 840 Kč (2 070 měsíčně)
Tedy jednoomu zaměstnavateli nahlašte, že máte slevu jinde a tam budou srážet 15% daň.
Z obou zaměstnání si v příštím roce (s prosincovou výplatou) v lednu požádejte o potvrzení o příjmech k daňovému přiznání. Vše doložíte FÚ a budete mít i tak přeplatek.