Avatar uživatele
Registrovaný

Je vhodná elektronická čtečka knih pro epileptika?

Zdravím,
prodělala jsem jeden epileptický záchvat, ale epileptik nejsem. Mám ale nařízenou životosprávu do které patří i omezené sledování televize a počítače. Chci se zeptat, jestli mi může uškodit delší čtení s elektronickou čtečkou knih, kdyby měla program elektronický inkoust.
Děkuji za každou odpověď.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele

E-ink nebliká (a blikání obrazovky je právě ten důvod, proč by měli epileptici omezit TV i PC), takže by taková čtečka vadit neměla. Pro jistotu to konzultuj s doktorem, podle mého není proti používání čtečky důvod.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Jen doplním dvě věci, elektronický inkoust neboli e-ink není program, ale princip zobrazovače, používaný mmj. právě v těchto čtečkách - pro doplnění jiné principy zobrazovačů jsou např. známé LCD nebo plazma obrazovky, ty všechny blikají. Jinak platí 100% odpověď od mowla.
A druhá věc, že existují čtečky s displeji LCD, ty samozřejmě blikají. Protože jde v podstatě o tablet, doplněný specializovanými programy podporujícími formáty elektronických knih, považuji osobně označení tohoto přístroje jako čtečka za špatný vtip a urážku opravdových čteček s e-inkem. Komfort čtení je jako porovnání Škodivky a Rolls-Royce.


Avatar uživatele
Zlatý

Čtečka knih je super věc, také ji mám, byla docela levná, ale nemá moc dobrý kontrast, tak se zaměř na kvalitu čtečky. Dá se na ni nastavit intenzita podsvícení, spíš jen osvětluje text, než by ti svítila do očí. Dokážu v ni číst klidně celý den.
U epilepsie je nebezpečné blikání, zvláště ty otravné reklamy, které blikají. V e-knihách nic nebliká, tak bych se toho nebála.
Dej si pozor na jiné nástrahy, třeba je velmi nepříjemné, když epileptik jede v autě po dálnici a z boku svítí slunce mezi stromy, mám kamarádku s epilepsii a toto přímo nesnáší, už ji to jednou vyvolalo záchvat, ona je ale mívá často.
Nejsem lékař, ale myslím si, že to nemusel být epileptický záchvat, epilepsie se prokáže na EEG, záchvaty tam zanechají stopy. Takové křečovité stavy se mohou vyskytnout i z nedostatku hořčíku a jeho prudkého poklesu.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1608
Zlatý mosoj 1495
Zlatý marci1 1281
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 991
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 715
Zlatý quentos 714
Zlatý iceT 566
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.