Avatar uživatele
Bronzový

Je to mozne ?

Je mozne ze dam sach protihraci a misto aby se branil-sachuje mne?Je to dovoleno?Setkala jsem se s tim poprve.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

Pokud dáš šach ( tím pádem mu ohrožuješ krále ) on chtě nechtě, musí bránit krále ( pokud je to možné a má čím bránit, nebo pokud má králem jak se šachu vyhnout ) ale pokud žádný takový tah není, tak jsi dala šach mat. A tím hra končí samozřejmě v tvůj prospěch. Protihráč nemůže po Tvém šachu jen jinak, než aby bránil krále.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Je. Například tak,že sebere figuru která šachuje jeho krále a zároveň se tímto tahem dostane jeho figura do pozice,ze které šachuje krále protihráče.


Avatar uživatele
Bronzový

Šachovat můžeš do té doby než dáš MAT. Pak už to nejde.


Avatar uživatele
Bronzový

Samozřejmě že nemůže dát šach tobě a sám zůstat v šachu. Tím pochopitelně hra končí ihned jak jsi na tahu a obrazně mu krále bereš, takže nemůže se bránit jako že remíza protože by ti ho jako mohl sebrat, nemůže, hra je už skončena.
Může ti šach dát jen když se tím sám zbaví šachu svého krále. Tuším že by to ani nebyl mat kdyby neuskutečnil úhybný manévr který ještě může udělat a jen se vzdal při šachu, ale jen remíza. Nemůže ale pokračovat ve hře a mít sám šach.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Volný čas a hobby

Zlatý Drap 880
Zlatý annas 868
Zlatý quentos 860
Zlatý hanulka11 556
Zlatý mosoj 542
Zlatý led 473
Zlatý marci1 459
Zlatý gecco 385
Zlatý iceT 373
Zlatý panenka 367

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.