Avatar uživatele
Nataška

Je pravdou, že auta 4×4 se zapnutým pohonem na všechna čtyři kola jsou na kluzkém povrchu hůře ovladatelná?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4466 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Děda Louda

To je všeobecně známá věc. Pokud se čtyřkolka dostane do smyku, smýkají se všechna kola na obou nápravách, čímž se vůz může stát neovladatelným, narozdíl od auta s jednou poháněnou nápravou, kde lze snáze využít ke stabilizaci přilnavost vlečené (tlačené) volné nápravy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Johny_r

Z logiky věci bych řekl, že právě naopak. Když jedna náprava prokluzuje, může zabrat druhá.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Pokud se jede trochu pod „plynem“, tak ne. Pokud se brzdí motorem apod., může se stát, že odpor motoru zablokuje obě nápravy a celé auto klouže. To se stává výjimečně.
I když kdo to zažil, ví o čem píši. S autem skoro nejde nic udělat.
Problém je dle mých zkušeností zejména v tom, že řidiči ve 4×4 neomezeně věří. Auto se potom dostává do smyku ve chvíli, když už s tím běžný uživatel neumí nic udělat.
Já osobně když jedu po standarní silnici druhou nápravu nezapínám. Jedu stejně jako ostatní řidič, leckdy pomalejí, protože nezatížená zadní hnancí náprava je na kluzku dost nebezpečná.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

jám mám náhon 8×8(Tatra 813) a občas ten zadek prostě ustřelí.u 4×4 to nesmíš brát do zatáčky na plnej plyn a velký otáčky,jinak jdeš…
Ale se 4×4 moc tkušeností nemám,takže ti moc neporadím.S tatrou to je každá druhá zatáčka smykem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kubimi

V situaci, kdy by normalni auto uz bylo davno mimo slinici. Zrovna minuly tyden jsem na zcela zmrzlem/lehce posnezenem prazdnem parkovisti zkousel Subaru (full 4×4) a ustrelovalo to minimalne.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek