Avatar uživatele
Kelinka

Je potřeba při výměne vany a tolalety menit potrubí, které je ještě původní?

Chtěla bych si zvelebit trošku koupelnu, jsem studentka takže na úplně novou peníze nemám. Původní umakartové jádro přemaluji barvou (již sem už jednou udělala, ale barva se mi okoukala a chci změnu). Je potřeba koupit nová vana a záchod, který mi začal protékat. V9m, nejspíš by se mělo vymenit i potrubí, ale jestli není potřeba, tím líp pro mě. Kdyby byla, koilk to tak stojí? Bydlím v paneláku. Předem moc děkuji za rady :)
Doplňuji:
No byt je v mém vlastnictví a záchod již potřebuji vyměnit. Je zde původní a proto i rozhoduji ke koupi nového. Co se týče těch obkladaček no nemám s nimi na umakartové jádro dobré zkušenosti plíseň a poté případné odpadávání z jádra a to mi to dělala firma, ale nejspíš to bylo tou plísní). Proto volím výmalbu, není nijak náročná na údržbu a dost dlouho to vydrží a člověk si to může udělat sám. :)
Jinak Vám děkuji za odpovědi a rady.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? ReHu, hanulka11, tom004, Malovranec před 4288 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Začnu odzadu – není potřeba.

  1. Životnost inženýrských sítí a stoupaček u panelové zástavby je normativně 30 let, reálně i déle.
  2. Výměna zařizovacích předmětů bývá nejčastěji z estetických důvodů, nikoliv amortizace.
  3. Zmínka o umakartovém jádru identifikuje panelák, tos nemusela opakovat. Zato daleko důležitější je specifikace vlastníka.
  4. Není-li byt v osobním vlastnictví, vždy rozhoduje a finacuje opravy tzv. TZB (technické zařízení budov), výhradně majitel (případně správní firma).

Tyto opravy jsou hrazeny v nájemném. V praxi to probíhá tak, že pokud je umyvadlo či mísa závadná, hradí vlastník, jde-li jen o parádu, platí si nájemce.

  1. Protéká-li záchod, není to mísou, ale nastavením plováku a ventilu ve splachovací nádržce.