Avatar uživatele
Kelinka

Je potřeba při výměne vany a tolalety menit potrubí, které je ještě původní?

Chtěla bych si zvelebit trošku koupelnu, jsem studentka takže na úplně novou peníze nemám. Původní umakartové jádro přemaluji barvou (již sem už jednou udělala, ale barva se mi okoukala a chci změnu). Je potřeba koupit nová vana a záchod, který mi začal protékat. V9m, nejspíš by se mělo vymenit i potrubí, ale jestli není potřeba, tím líp pro mě. Kdyby byla, koilk to tak stojí? Bydlím v paneláku. Předem moc děkuji za rady :)
Doplňuji:
No byt je v mém vlastnictví a záchod již potřebuji vyměnit. Je zde původní a proto i rozhoduji ke koupi nového. Co se týče těch obkladaček no nemám s nimi na umakartové jádro dobré zkušenosti plíseň a poté případné odpadávání z jádra a to mi to dělala firma, ale nejspíš to bylo tou plísní). Proto volím výmalbu, není nijak náročná na údržbu a dost dlouho to vydrží a člověk si to může udělat sám. :)
Jinak Vám děkuji za odpovědi a rady.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? ReHu, hanulka11, tom004, Malovranec před 4288 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Začnu odzadu – není potřeba.

  1. Životnost inženýrských sítí a stoupaček u panelové zástavby je normativně 30 let, reálně i déle.
  2. Výměna zařizovacích předmětů bývá nejčastěji z estetických důvodů, nikoliv amortizace.
  3. Zmínka o umakartovém jádru identifikuje panelák, tos nemusela opakovat. Zato daleko důležitější je specifikace vlastníka.
  4. Není-li byt v osobním vlastnictví, vždy rozhoduje a finacuje opravy tzv. TZB (technické zařízení budov), výhradně majitel (případně správní firma).

Tyto opravy jsou hrazeny v nájemném. V praxi to probíhá tak, že pokud je umyvadlo či mísa závadná, hradí vlastník, jde-li jen o parádu, platí si nájemce.

  1. Protéká-li záchod, není to mísou, ale nastavením plováku a ventilu ve splachovací nádržce.

(ocko sice dala univerzální „ženskou“ radu (ve smyslu – ptej se jinde), leč zásadní souvislosti, jež ti ozřejmí problematiku, opominula.)
Doplňuji:
Tome, díky, také tak to bylo míněno, nic osobního, jen vypíchnutí rozhodných faktů.
Nešlo o odpovídající, ale o obsah odpovědi, máme pomáhat, ne poškozovat a přitom být zdvořilí – nic z toho jsem neporušil.
(Příště budu muset složitě opisovat – „Ta odpověď, co obsahuje jen dílčí údaje“, abych se vyhnul nedůtklivému jmenování pouhého anonymního nicku.)

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
honza19hk

záleží v jaké stavu je to potrubí. Odpadní nebo vodovodní??? Každopádně tak zase tolik ho není.Pokud je špatné tak ho radši vyměň.Odhaduji že vodovodního tam může být tak max 3 metry a kanalizačního také cca 3.(2m vana,1 metr záchod+rezervy). Záleží jak umístěná šachta.Každopádně lze novou vanu napojit na staré potrubí.

Jen pozor záchod mívá vývod dolů ale i dozadu-na to pozor v paneláku je vždy dozadu!!!

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Na to by se měl v každém případě podívat odborník. Je jasné, že chceš ušetřit. Někdy ale šetření v první fázi přináší nečekané a mnohem vyšší výdaje ve fázi druhé. Nejlepší by bylo o posouzení požádat někoho známého. Zkus se po okolí zeptat, zda někdo nezná nějakého instalatéra.
Doplňuji:
Ad Dr. Axl: nic jsem neopomenula. Vycházím ze zkušeností vlastních a nepletu se do řemesla, které není mým oborem. Tazatelka chtěla radu a já jí porqadila podle svého nejlepšího svědomí.
Co by se asi stalo, kdyby ses najednou nemohl strefovat do ocka? To by zřejmě polovina Tvých příspěvků vzala za své. Dívala jsem se do zrcadla pořádně a terč nikde namalovaný nemám, tak si to nechej od cesty.
Komentáře odpovědí druhých odpovídajících jako téma těchto stránek nikde nevidím. S vlastní iniciativou to není dobré vždy přehánět. Pokud tím sleduješ to, že si tu budeš sám klást otázky a sám na ně odpovídat, jsi na správné cestě jak toho dosáhnout.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Já vím, je to o estetice, ale kvůli protékání není třeba měnit celý záchod.
nevím jak dlouhé potrubí je. Pokud je to v bytovce, potrubí do stupaček není dlouhé, ale je malá pravděpodobnost že bude vadné a zde na estetice nezáleží.
Místo nátěru umakartového jádra bych volil obklad. Z cenových důvodů obkladovým panelem. Obkladačkami to jde také a je to hezčí, ale byl by tam výdaj za práci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
tom004

Můžete se dohadovat jak chcete (docela by mne zajímalo,kdy už tyto žabomyší války skončí),ale zásadní je Tvůj vztah k bytu. U nájmu je třeba tyto věci řešit přes vlastníka nemovitost. Jestli je byt Tvůj,v osobním vlastnictví,stejně budete mít jako vlastníci nějakou formu společenství vlastníků. Potom bych to řešil s nimi. Může se stát,že rozvody se mohou v dohledné době měnit,ap. Jinak protékání WC je investice do 200,– Kč a většina Vašich známých nebo kamarádů,dokáže to i většina žen,to zvládne za pár minut. U vany je to „trochu“ dražší záležitost,ale co se týká samotného nákupu,dá se během různých slevových akcí pořídit do 1 500,– Kč. Já osobně bych volil sprchový kout. Ale i tak bych si přizval na pomoc s posouzením náročnosti opravy a nákupu,instalatéra. Můj odhad při běžné opravě a výměně vany,záleží na její ceně, včetně práce je do 4 000,– Kč. Jinak odpověď Dr.Axla je podle mne relevantní a vystihuje to důležité. Ani si nemyslím,že by jeho poslední větu bylo třeba brát jako důvod k osobnímu napadání. Pro mne to je prosté konstatování skutečnosti.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ReHu

Výmalba je dorá volba, viěla jsem to v ořadech TV, moc pěkné.
Potrubí – podle stavu. To osoudí dobrý instalatér. Abys neměla novou vanu a WC mísu a nemuse za krátkou dobu měnit trubky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

Ad Kelinka, i když je byt v osobním vlastnictví, stoupačky jsou součástí domu, z něhož máš jen podíl odpovídající počtu a velikosti bytů. I kdybys měnila pouze své bytové odbočky, stejně by ses musela domluvit se všemi byty pod a nad tebou, protože musíš uzavřít hlavní přívody. Většinou se právě proto provádí hromadně v rámci doplnění podružných vodoměrů na studenou i teplou vodu, což původní paneláky neměly. Nehledě k tomu, že náklady vždy vycházejí levněji, od dopravy, přes materiál ve velkoobchodních cenách až po finální revize a tlakové zkoušky. Obvykle se ozazuje modernější plast, který je prakticky bezúdržbový a s větší průchodností – nedochází natolik k zarůstání trubek vodním kamenem a nereznou. Vnitřní povrch také vykazuje i nižší koeficient tření. Podle stáří objektu doporučuji konzultovat se společenstvím vlastníků, sama bys přece taky neopravovala jen svůj podíl střechy.

před 4288 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek