Avatar uživatele
larios22

Je lepší studovat něco, co tě nebaví a nejde ti to, nebo jít do práce, která by tě bavila, nebo rovnou podnikat?

Ahoj, jsem v prváku na vysoké na strojárně, udělal jsem průmyslovku se zaměřením na auta. Na žádné vysoké není první 3 roky do bakaláře zaměření na auta, jenom strojírenství, což mě vůbec nebaví, drtí mě totálně matika a fyzika, hnusí se mi ta škola, chtěl bych dělat práci, co mě baví, s autama, né jako automechanik, ale např. jako vedoucí servisu, mám maturitu z autodiagnostiky, tak třeba dělat diagnostiku aut. Přítelkyni mám v Brně, studuju v Ostravě, mám plán, že se tam přestěhuju jak za ní, tak za prací. Nebo třeba v něčem podnikat, nějak jsem o tom nepřemýšlel, ale taky jedna z možností. Na druhou stranu nechci zklamat otce, který tak ve mě věří, ale přece diplom nezaručuje úspěšný život, ne?? Není lepší tedy dělat něco, co člověka baví, přestěhovat se za přítelkyní, než to, co se mu hnusí, jo, jediná výhoda jsou koleje, je tady prdel, ale co z toho? Díky za názory.

Zajímavá 0 před 2723 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
xxx3

pokud máš kvalifikaci dostatečnou k tomu, co chceš dělat, tak je patrně nesmyslné studovat VŠ s odporem jen kvůli očekávání rodičů. Diplom samozřejmě nezaručuje úspěšný život, ale zase bych si nebyl jist tím, že SŠ vzdělání bude na všechno dostačující. V minulosti se už mockrát stalo, že kvůli technologickému pokroku rázem zmizely různé profese. Když se něco takového stane, tak se pak člověk musí rázem přizpůsobit nové situaci. Další věcí pak je, že narůstající množství absolventů VŠ bude v systému znevýhodňovat ty, kteří VŠ nemají.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Vejška se Ti šikne nejspíš pokud bys chtěl na autech pracovat ve vývoji. Na tuto profesi asi zrovna mnoho míst nebude. Ale mohl by být zajímavý i vývoj dalších strojů. Pokud ale vývoj není pro Tebe a chceš se dál věnovat autům spíše na úrovni servisu, pak VŠ asi vážně pro Tebe není. Pro vývoj by se Ti ta matika, fyzika, strojírenství nejspíš hodily, pro servis asi jen částečně.

Pokud máš ambice stát se vedoucím servisu, tak to také asi jen tak nepůjde. Na to Ti nestačí průmyslovka. Šikla by se nějaká škola na management, ale hlavně budeš potřebovat zkušenosti jak profesní, tak s vedením lidí (a to po průmce téměř jistě nemáš) a samozřejmě jistou dávku štěstí aby daná pozice otevřela zrovna v době a v místě kdy a kde ji hledáš.

Pokud si budeš jist že VŠ není pro Tebe, nezůstávaj tam. Ale je to dost vážné rozhodnutí, važ dobře aby sis nepos… život.

Mimochodem: Nedokážu si moc představit že by Tě uživila pouhá autodiagnostika. Podle mně je autodiagnostika jen malý krůček k tomu, aby ses mohl pustit do běžné opravy. Ale možná tomu vůbec nerozumím…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Na školu se vykašli, je ti k ničemu. :)
Ano, papírek z tebe neudělá úspěšného člověka. Jen inteligentní lidé jsou úspěšní.

Běž podnikat, budeš mnohem šťastnější a úspěšnější. Přeji hodně štěstí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Je-li to alespoň trochu možné, radil bych školu udělat. Ten „papír“ je nesmírně důležitý, v dnešní době doslova životně. VŠ je vyžadována i na místa, kde znalosti potřebovat nebudeš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Emoce mají velký vliv na náš život. Pokud myslíš, že tě práce bude bavit, tak jdi pracovat. Školu můžeš přerušit, nebo si domluvit nějaký speciální program. Pracovní zkušenosti ti pomohou, ale nezapomeň, že pokrok jde dopředu, a proto budeš potřebovat vysokoškolskou přípravu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pivní maniak

Lariosy, skus se nad tou svou otázkou zamyslet a zjistíš, že si ve své úvaze sám protiřečíš. Obvyklým vzorovým scénářem pro někoho kdo vyšel ze střední školy (ideálně průmyslovky) a je dost chytrý na to že ví – zkoukni co je to Dunning–Kruger efekt (https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/Dunning–Kruger_effect) – že chce jen dělat to co ho baví a tím mít super život (tak proč v tom nezačít podnikat?) je ten, že se v horším případě do velice vážných problémů dostane dřív než si vůbec uvědomí že (ne)udělal něco co (ne)měl. Stačí si jen namátkově prohlédnout výpis neplatných listin z RZP, případně centrální evidenci exekucí a pro motivaci nastudovat účetní závěrky a výroční zprávy firem které podnikají ve stejném oboru, s podobnými podmínkami na podobném trhu, určitě jich najdeš dost 😉. Jestliže čemukoliv z toho nebudeš rozumět, staneš se kolem v soukolí celého tohoto zbědovaného procesu a zbyde-li v tobě dostatek soudnosti, po zbytek života si budeš vyčítat že jsi se na tu školu vykašlal. To jak lze svůj podnik (živnost, to je jedno) úspěšně řídit přišlo z hůry jen pár lidem, kteří už ve tvém věku měli nakapsováno že tuto otázku vůbec nemuseli řešit. Není to jen o praktické znalosti účetnictví (bacha, vůbec nemluvím o účtování!) ale o aplikaci celého rámce bez kterého se jako podnikatel budeš plácat jako ryba na suchu.

„není lepší tedy dělat něco co člověka baví, přestěhovat se za přítelkyní, než to co mu hnusí život, jo jediná výhoda jsou koleje, je tady prdel ale co z toho, díky za názory“

  1. není, když člověk dělá co ho baví, tak to nezaručuje že nebude mít hlad a tedy to i brzy nezačne nenávidět
  2. není, přítelkyně, pokud tě má ráda, vydrží to, pokud ne, je nahraditelná
  3. „jediná výhoda jsou koleje, je tady prdel ale co z toho“ Achjo… To je to nejdůležitější z celé školy, to co se naučíš je podmínkou nutnou, ale zdaleka ne postačující; to co z tvého života udělá něco jiného než celoživotní plácání se v garáži jsou ty lidi které na vš nabereš s sebou.

A samozřejmě si u toho nezapomeň dávat piva!
Průplachu zdar!

Upravil/a: Pivní maniak

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Maličko budu kolegům oponovat
Vysoká škola může výrazně pomoct v kariéře… Ale jen těm kteří mají motivaci a mají na to buňky a povahu. Momentálně škoky chrlí kvanta inženýrů a doktorů v reálným životě nepoužitelných. Popravě šikovnej středoškolák má větší šance se slušně uživit než trouba inženýr. A může s tím začít o pár let dřív. Ano, mít vejšku něco znamená a proto opravdu doporučuju dobře si odchod rozmyslet. Ale rozhodně ten papír není to nejdůležitější co budeš v životě potřebovat.

před 2723 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek