Avatar uživatele
1vlasta1

Jakou zrcadlovku když kompakt už mám?

Dobrý den jsem takový začátečník a Toužim po zrcadlovce. Poradce mi prosim jakou mela by sloužit k zachyceni přírody staveb ale v podstatě aby byla jak staks univerzalni

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? gecco před 3230 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

Canon EOS100D nebo Nikon D3300. Přečti si články ve zdroji.

Zdroj: http://www.fo­toguru.cz/rubri­ka/digitalni-fotoaparaty/

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
odik

Zrcadlovka se na rozdíl od kompaktu už nekupuje univerzální. Tam už si nakoupíš podle toho, co potřebuješ fotit. Respektive tělo zrcadlovky ještě je univerzální, ale to nejdůležitější a nejdražší jsou objektivy a ty už nejsou univerzální.

Nedal jsi cenu a nic o tom nevíš. Tak ti poradím jediné, v dnešní době než si koupit levnou zrcadlovky s obyčejným setovým objektivem, to si za ty peníze kup nový lepší kompakt s manuálním režimem a případně i výměnnými objektivy.
Doplňuji:
Z diskuse tady se ukázalo, že vlastně nevíte co chcete. Pokud ale chcete nový lepší foťák, tak doporučuji Canon G16, Nikon P7800 apod. Pokud nutně potřebujete kroutit objektivem a ručně ostřit, pak různé alternativy s výměnnými objektivy, ale věřte, že 99% času stejně budete mít přepnuto na automatiku.

Upravil/a: odik

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Agneta

Ten Nikon P7100, který doporučuje Mosoj, se dá už levně koupit za 5000,– a nebyla by to pro tebe špatná volba. Já doporučuji Pentax K – S1, ten se ale ještě tak lacino koupit nedá, ale ten má např. i zabudované čištění čipu ultrazvukem atd., prostě čím víc zaplatíš, tím víc můžeš očekávat:D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Zda zvolit zrcadlovku či jiný systém je věcí osobních preferencí každého fotografa. Fotografuji od roku 1970 a to výhradně zrcadlovkou. Prošel jsem érou kinofilmu (Zenit, různé Praktiky, Pentax Super A), potom jsem mnoho let fotil zrcadlem na střední formát (různé Flaxarety, Yashica 124G, Pentacon Six, Pentax 645). Posledních několik let fotím už jenom s digitální zrcadlovkou (opět různé modely Pentax, aktuálně model K3II). Jiný systém než zrcadlovku jsem nikdy pořádně nezkoušel, mě to vyhovuje a nic jiného bych nechtěl. Pokud opravdu prahneš po zrcadlovce, tak do ní jdi a nedej se odradit odpověďmi jejich odpůrců.

Pokud máš možnost, nějakou si půjč, vyzkoušej a porovnej s kompaktem. Ihned při prvním zapnutí si všimneš zásadního rozdílu v rychlosti, v době kdy se běžný kompakt probouzí k životu, zrcadlovka už dávno fotí. Druhého rozdílu si všimneš při pohledu do hledáčku, kdo někdy fotil se zrcadlovkou, ví o čem je řeč. Dál výhody optického hledáčku rozpitvávat nebudu, je zapotřebí si to na vlastní oko zkusit. S vhodně zvoleným objektivem můžeš pracovat s minimální hloubkou ostrosti nebo fotit makro v měřítku 1:1. Tady nemůže žádný kompakt konkurovat. Stejné je to při focení na vysokou citlivost nebo při focení scén s vysokým dynamickým rozsahem. Také zde zrcadlovka jasně dominuje. Rychlost a spolehlivost autofokusu je u zrcadlovky také někde jinde.

Takže moje subjektivní hodnocení – zrcadlovka ANO. Mezi značkami není zásadní rozdíl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Jestli po ní toužíš, tak si jí kup. Vyber si libovolný model z aktuální nabídky. Hlavně si nenech radit od lidí, kteří tomu vůbec nerozumí. Třeba od odika. Ten hned svojí první větou „Zrcadlovka se na rozdíl od kompaktu už nekupuje univerzální“, dokázal, že vůbec neví o co jde. Je to přesně naopak, zrcadlovka na rozdíl od kompaktu je univerzální.

Já fotím hlavně motokros a letadla, nedovedu si představit, jak to fotím univerzálním kompaktem podle znalce odika.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
arygnoc

klasický fotoaparát robí dobrá optika.
objektívy sa menia púdľa potreby – od portrétov až po fotografie hviezdnej oblohy (ohnisková vzdialenosť, svetelnosť, …).
kvalitu snímky ovplyvňuje i použitý fotomateriál.

to isté, čo sa týka optiky, platí i u digi.
a tam rozhoduje potom u kvality snímku i „citlivosť“ snímacieho zariadenia (tie megapixely).

takže jakž-takž univerzálny prístroj neexistuje.
buď jakž alebo takž.

;-Q

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Jako celoživotní amaterský fotograf doporučuji, to co „odík“ v pořadí G 16, P 7800. Canon je na tom o něco lépe s dynamickým rozsahem a světelností, ale to tě stejně nezajímá. Sám vlastním P 7100, chtěl jsem G 15 , ale rozhodla cena. P 7100 se mně podařilo koupit novou za 6 000 Kč. Zrcadlovka je třeba, pokud fotograf vyžaduje malou hloubku ostrosti , nebo focení na vysokém ISO.
Se setovým objektivem ale zrcadlovka nesahá uvedeným kompaktům ani po kolena.
Doplňuji:
Ještě vlastním kompakt s výměnnými objektivy a velikostí čipu APSC jako zrcadlovka, Samsung NX 2000. Stejně nejvíc fotím s P 7100.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

…„ale já jsem asi tak náročný ze me by nepomohl asi nikdo jak to vidím“…
😉
No – právě, že ne – nejsi náročný – ´jen´ nevíš, co chceš, takže ti nelze poradit…
😉

  1. nejprve se nauč fotit – tím zjistíš, co chceš
  2. si kup tu nejlevnější zrcadlovku se setovým objektivem (to bude tak 18–55), k tomu aspoň ještě jeden delší zoom (tak 55–200), náhradní aku, kartu, systémový blesk, stativ a brašnu/batoh – to ti umožní ručně ovládat objektiv (zoom, ostření)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Určitě Canon. Neuvádíš finanční rozhraní a podle tvého pravopisu není ani jasné, zda budeš schopný zrcadlovku ovládat, ale třeba 600D je pro spoustu lidí ideální.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
1vlasta1

psal jsem to na tabletu a dělalo si to co chtělo

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Takže když bych chtěl kompakt který by mel mít dejme tomu vyměnitelná objektiv tak mi doporučit teda co?

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Agneta

Já ti doporučím, ale nebudeš na to mít:DDD

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

No tak dík 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Vlasto, víš:

  1. proč chceš zrcadlovku?
  2. co ti na kompaktu (který máš – BTW – jaký to je) chybí a co potřebuješ?
  3. co je „horší tělo“? – a co je lepší tělo?
  4. co je „lepší objektiv“? – a co je horší objektiv?

___
Pokud víš, pak to podle těch bodů napiš.
A pokud nevíš, byla by pro tebe zrcadlovka jen velkým a těžkým ´krámem´ – raději se nauč fotit tím kompaktem a – případně, ´ušetřené´ peníze zainvestuj do kurzu focení…
😉

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

A ještě mi tam chybí to ze manuálně zaostrim přiblížit a vyfotit

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Na kompaktů me chybí to ze jezaprve zastaraly a už odchází nemá takove nastavení abych si mohl hrát s fotkami primo při focení a na otázky c,d těžko odpovim

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

…"nemá takove nastavení abych si mohl hrát s fotkami primo při focení "… – to znamená co?
___

  1. a d) – jde o to, jestli víš, jaké vlastnosti jsou pro tělo a objektivy důležité – bez toho totiž ani nevíš, co vlastně chceš…

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Je to kompakt za par supů asi pět tisíc v te době průměrný fotoaparát asi 6 let stary

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Dobře nevím co v podstatě chci ale chtěl bych prostě zaostřit si přiblížit ale manualne

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

…„chtěl bych prostě zaostřit si přiblížit ale manualne“…
OK – konečně konkrétní vlastnost…
😉
Takže si kup tu nejlevnější zrcadlovku se setovým objektivem (to bude tak 18–55), k tomu aspoň ještě jeden delší zoom (tak 55–200), náhradní aku, kartu, systémový blesk, stativ a brašnu/batoh…
Vyjde tě to něco přes oněch 20.000,– a možnost ručně zoomovat a fotit to splní (ostatní vlastnosti tě nezajímají)…
😉
___
končím…

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

No tak samozřejmě jako myslím i na to aby to dělalo jako i lepší fotky ale já bych si prostě asi s někým musel promluvit osobne

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Tak já to zkusím ještě jednou…
😉
Zrcadlovku si pořizují rozumní lidé proto, aby měli k dispozici (zejména) tyto výhody

  • velký snímač
  • výměnné objektivy
  • plnomanuální režimy (včerně Bulb)

K tomu si ´musí´ pořídit alespoň několik objektivů, výkonný systémový blesk, stativ, vhodné jsou nějaké filtry a náhradní aku.
___
Pokud nevíš, co s těmi výhodami počít, celý ten ´cirkus´ pro tebe znamená značnou zátěž finanční i fyzickou (těk ´pár´ kilo se pronese).
___
Takže pro lidi, kteří o focení moc nevědí, ale chtějí „i lepší fotky“ a nebo se chtějí i něco naučit, je výrazně lepší variantou kompakt s expozičními režimy A, S, M (i když posléze budou fotit hlavně na P)…
___
Čím jsou možnosti foťáku větší, tím toho fotograf pro „i lepší fotky“ – MUSÍ – i víc umět…
😉

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Jo díky já už se rozhodl co koupil asi to bude ten Nikon p7800.

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
odik

Proč? Abys vypadal jako frajer? Bodové automatické ostření a máte zaostřeno vždy co chcete. Lepší kompakty to umí … samozřejmě že zrcadlovky mají své uplatnění, ale pro vás by byla podle mě zcela zbytečná … navíc nosit v batohu 5kg zrcadlovku se sklem nebo párset gramový kompakt je ne výletě docela znát 😉

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Ne to ne ale prostě chci abych věděl jako ze ten fotoaparát mám v ruce a ne někde jinde ale já jsem asi tak náročný ze me by nepomohl asi nikdo jak to vidím:-)

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Tak cenová relace by mela byt do dvaceti tisíc a chtěl bych fotit přírodu a památky a jednou za čas rodinou fotku

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
odik

Jak jsem psal. Památky a příroda jsou dvě rozdílné věci = různé objektivy. Když to přeženu, tak za těch 20.000 si koupíte jeden středně dobrý objektiv.
Proto radím: Než si kupovat nějakou levnou zrcadlovku s hrozným objektivem – kupte si lepší kompakt s manuálním režimem = naučíte se pracovat s clonou, časem, … a zrcadlovku si můžete koupit až si našetříte víc … v dnešní době jsou ale ty lepší kompakty už na takové úrovni, že zrcadlovku běžný člověk nepotřebuje.

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

A když tedy projdeme ke kompaktní jaký byste mi doporučil? Aby se blížil zrcadlovce?

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Proč se má „blížit zrcadlovce“ – a čím???
___
V minulém tvém dotazu jsem ti doporučil např. toto – http://www.czc­.cz/panasonic-dmc-tz57-cerna/169324/pr­odukt?ppcbee-adtext-variant=Produk­t%3B+kategori­e+%2B+cena%3B+Po­bo%C4%8Dky&gclid=CK7a5dS­_2sUCFezKtAod­MwoAIQ – pro naučení se fotit je naprosto dostatečný, na nošení nepotřebuješ batoh a cenově tě taky asi nezruinuje…
😉

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
odik

Mně se kdysi třeba neskutečně líbil Canon G10 a naštvalo mě, že jsem si asi půl roku před tím koupil nový foťák 😁 jinak bych šel do něj …

Dneska už to dělá jak Nikon, tak Olympus. Takže jde spíš o osobní preference. A jestli chcete třeba ten výměnný objektiv (pokud je šance, že si třeba za rok našetříte a koupíte další). Jinak bych koupil co bude v akci. Neřešil bych nějaké malé rozdíly.

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Notakze jako když byste mi doporučil něco tak konkrétně by to bylo co?

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
odik

Tak třeba toho nástupce Canon G16 nebo Nikon P7800. Tohle beru jako dobrý foťák za rozumný peníz. Není to ultrazoom, ale ten na krajinu, památky ani portrét nepotřebujete.

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

Tak nějaká zrcadlovka pro začátečníky s lepším tělem je lepší než si koupit horší tělo a lepší objektiv?

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

ak kupujete klasiku (film), tak to >telo< nehrá ač tak veľkú rolu (z technického hľadiska), u digi je to iné – tam musíte brať ohľad na požadovanú kvalitu.

objektívy doporučujem kupovať od renomovaných značiek – je to prakticky celoživotná investícia.

;-Q

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
1vlasta1

A tedy co byste mi doporučil když bych chtěl digitální zrcadlovku mohl s tím fotit památky přírodu občas rodinu a ta kvalita takový průměr az nadprumer

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

to nejde takto spakruky doporučiť – veď vy sám neviete, čo chcete primárne.

keď budete kupovať nejakú zrkadlovku, musíte pozerať i na objektív (bežne s ohniskovou vzdialenosťou 18–50 mm až 18–135 mm, resp 50/55 –200/210 mm), rozlíšenie (rozhodne nie pod 20 mpx), lcd, batérie, možnosti pamäťových kariet, prípadne wi-fi, …

možností a kombinácii je nepreberne, od toho sa vyvíja i cena – od nejakých 10.000 kľudne až do 100.000.

;-Q

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

a k tomu si musíte uvedomiť, že už v tom momente, keď foťák zapatíte, je beznádejne zastaralý.

preto mám rád klasiku – fotografovanie na film.

;-Q

před 3230 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek