Avatar uživatele
Zlatý

Jakou máte zkušenost?

Dnes jsem si ve věhlasném supermaketu Albert vybral docela drahou bonboniéru a při placení požádal o její dárkové zabalení. K mému překvapení toto přání u všech aktivních pokladních vyvolalo zděšení. Byl jsem požádán o strpení a pochopení, že na prodejně je pouze několik jedinců, kteří balení v přijatelné podobě ovládají. Nakonec sice vše dobře dopadlo, byť k tomu dotyčná "umělkyně" potřebovala téměř dvacet minut.
Samozřejmě jsem za splnění svého požadavku slušně poděkoval, ale neodpustil si poznámku, že příčinou této, pro obě straně poněkud trapné události je skutečnost, že zmíněné megaprodejny neposkytují služby váženému zákazníkovi, nýbrž masám. Jaké jsou vaše zkušenosti s těmito "chrámy spotřeby" a hlavně, umíte poradit jak prosadit, aby alespoň někde byl zákazník pánem vítaným mezi dveřmi třebas i hezkým oslovením a podáním ruky? Možná tomu nebudete věřit, ale já to zažil.
Doplňuji:
Takže baghiro a hanulko11, s prominutím přesně vy dva nyní zobrazujete špalek, na kterém lze za každých okolností štípat dřevo. A přesně to, tyto velkoprodejny u nás potřebují. Přece i naši zákazníci plní jimi vyhlášené podmínky a dnes, třeba za vejce platí nemalé ceny dokonce překračující podmínky tzv. hokynářů. Nedávno jsem si v Kauflandu "zadupal" nad skutečností, že určité zboží nabízené ve slevě není k dispozpozici a ejhle, dali si můj požadavek do seznamu, a sice až po čtrnácti dnech, ale po telefonickém avizu je za slíbenou cenu dodali. Domnívám se, že jako zákazníci děláme chybu a velmi si škodíme pokud umožníme, aby nám monopolně postavení obchodníci, s prominutím vesele a bez zábran káleli na hlavu.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Myslím, že dárkové balení zboží nemusí být v nabídce supermarketu a pokud není, nepovažuju to za neúctu k zákazníkovi. Je to totéž, jako požadovat obsluhu číšníkem v McDonaldovi. Každý způsob prodeje má svá specifika a proto mohou vedle sebe prosperovat jak supermarkety s nízkou cenou, tak specializované obchody s osobním přístupem k zákaznikovi. Každý si může zvolit, jakou úroveň prodeje požaduje a jakou cenu pak zaplatí.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Pokud chci takové služby, zajdu si do specializovaného obchodu, kde takové služby samozřejmě poskytují.
Super- a hypermarkety jsou naopak většinou optimalizované na nákupy stylem "vezmi, zaplať a nezdržuj", a na zvláštní přání, jako je třeba dárkové balení, opravdu nejsou zařízení (perzonálně ani materiálově).
Tak, jako se nedivíme, že jiný přístup mají k hostu v Alcronu a jiný u McDonalds, tak jiný přístup má supermarket optimalizovaný na efektivnost, a jiný hokynář, který má čas i motivaci opečovávat každého zákazníka.
Tím nechci říct, že jeden nebo druhý způsob je špatný, jen je potřeba pochopit, že je prostě jiný - a v obou případech má svůj důvod a smysl.


Avatar uživatele

Nechtěj ušetřit pár korun a kupuj bonboniéru v cukrárně.Nejlépe v soukromé.Dříve každá prodavačka s výučákem měla na škole hodiny aranžování,písma ap.Dnes je mnoho personálu ve velkoprodejnách vyššího vzdělání,ale neumí ani zboží vkusně zabalit,případně ve výlohách vyměnit natož ručně napsat cenovku.. :D


Avatar uživatele
Zlatý

přesně jak píše baghira .... chodila jsem jeden čas na brigádu do takového OC a vím jak to tam chodí...běda kdyby chtěl někdo bonbonieru zabalit ,to by bylo zdržování Ti co nmaji nastarosti doplňování na to nemají čas ani možnost a pokladní už vůbec ne ... v Intersparu je mimo pokladny koutek, kde ti to zabalí ,ale myslím za mírný poplatek ...prostě v těchto potravinách se s tím nepočítá ..opravdu to tam tak je kup ,zaplať a odejdi a přijď zas.... já když si tam něco takového koupím tak s tím ani nepočítám že bych to chtěla zabalit balím si to sama doma ....


Avatar uživatele
Pokročilý

Jsem stejného názoru a v marketech bych balení dárku nevyžadovala.Naopak se divím,že vám vyhověli a že se jim to povedlo.


Avatar uživatele
Zlatý

Docela nechápu z jakého důvody by nemělo být normální,běžné aby v hypermarketech/supermarketech nebyla možnost úhledně si zabalit nějaké to zboží.Právě proto že je to hypermarket kde se prodá denně zboží za miliony by to mělo být právě běžné.Ale je pravda,že tady je to jenom taková lepší Ukrajina,lidi vydrží všechno-bohužel.


Avatar uživatele
Zlatý

Dudu - úplně mi mluvíš z duše. Mám totiž přesně ten samý pocit.
Když se dívám na TV a v reklamách vidím ty nadšené, pro blaho zákazníka všehoschopné tváře, mocná lákadla v tisku na nejlepší obchod apod., správně tuším, že líná a protivná baba XY odnaproti, kterou znám léta a ona teď prodává v tom "Božím" kšeftě, se přece přes noc - tím, že si oblékla jejich "dres" - jistě nestala ochotnou a šikovnou paní prodavačkou.
Zrovna včera (a shodou okolností také v Albertu) jsem se ptala na šunku, která měla být v akci. Zatímco éterem obchodu se linula optimistická reklamní píseň, právě o tomto produktu, prodavačka velmi nepříjemně odsekla, že jim nepřišla a stejně už akce končí. Na šunku jsem se vykašlala. Ale situaci jsem řešila s vedoucí a následně e-mailem do Aholdu, protože víc než klamavá reklama a neschopnost objednat dostatek zboží, mě naštvalo arogantní a hrubé chování k zákazníkovi.
Nejsem hádavá, ale nevím proč bych měla obsluze servilně podlézat za to, aby mi vyhověla v tom, na co mám jako zákazník právo.


Avatar uživatele
Zlatý

Osobně si myslím, že například tato služba by měla být v každém obchodě. To že supermarkety zákazníka jako jedince téměř nevnímají je bohužel praqvidlem.
Pokud to je možné, tak se supermarketům vyhýbám.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 415
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 263
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 148
Zlatý annas 143
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 109
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.