Avatar uživatele
Zlatý

Jaké vrtulníky používají letecké záchranné služby, že často nemůžou vzlétnout kvůli počasí ?

Mají stejné problémy vrtulníky Policie České republiky, Armády České republiky ?

Které složky Integrovaného záchranného systému také používají vrtulníky ?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele
Zlatý

O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu, když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro létání.
Doplňuji:
Něco jiného je létat podle přístrojů a přistávat na nezabezpečenou plochu bez viditelnosti. I pro to létání platí nějké minimální výšky. A na silný vítr nepomůžou žádné přístroje, zejména při přistání. Nezapomeňtze že záchranářský vrtulník přistává kdekoliv bez lokálního zabezpečení. Ono na letišti je to trochu jiné.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele

Avatar uživatele
Bronzový

V ČR provozuje leteckou záchranou službu buď pár komerčních společností anebo PČR, všichni (alespoň co vím) létají s EC 135 (letěl jsem v tom a je to docela fajn vrtulník, relativně moderní koncepce). Jinak PČR v současnosti ještě používá BELL 412, flotila EC je ale rozsáhlejší a v tuto chvíli i modernější než současné verze 412tek. V tuto chvíli má letka PČR modernější letovou flotilu než AČR - tedy alespoň pokud jde o vrtulníky.

Co se letuschopnosti týče.. Ona snaha vzlétnout je tu vždy protože piloti potřebují určitý počet letových hodin za rok na udržení komerční licence. Pokud to nenalétají v práci, tak si to musí nalétat na své náklady (letová hodina cca 3,5k). Takže se čas od času stane, že vrtulník za nepříznivého počasí sice vyrazí ale vrátí se, protože to opravdu nejde (ale pilot si může připsat nějakou tu hodinu).

Jinak vybavení je na takové úrovni, že se dá lítat i IFR (tzn. bez viditelnosti na zem). Takže jde spíš o povětrnostní podmínky než vizuální (ve všech vrtulnících musí být VOR, NDB, dokonce i ILS (tak říká předpis), některé mají i vybavení pro noční vidění).


Avatar uživatele
Stříbrný

Michale ten vrtulník může lete´t ale nikdo si nevezme na triko,že spadne,přece jen je to dost drahá věc,pokud tedy nemyslíš ten na dálkové ovládání:-)
Jinak vyrtulníky AČR,PČR a HZS nebo LZS nejsou stejné.zaprvé bývají jiné typy a jiná konstrukce.Samozřejmě že pro záchranu člověka můžeš použít i např bitevní Mi-24 ale se záchranářským asi těžko po někom budeš pálit rakety.
Jinak kdybys s tím někdy letěl tak bys veděl jak je težké přistát na louce v bočním větru 60km/h a ještě za tmy.To že má reflektor to ti moc nepomůže.

k tomu IZS: vrtulníky mají hasiči,policie,záchranná služba,armáda a dokonce i někteří měš´táci.


Avatar uživatele
Bronzový

dokud měla záchranku armáda,bylo létání bez problémů v kteroukoliv dobu a za jakéhokoliv počasí.Pro soukromé firmy ale platí jiné předpisy.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.