Avatar uživatele
Michal Kole

Jaké vrtulníky používají letecké záchranné služby, že často nemůžou vzlétnout kvůli počasí ?

Mají stejné problémy vrtulníky Policie České republiky, Armády České republiky ?

Které složky Integrovaného záchranného systému také používají vrtulníky ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4247 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Odpoveď byla označena jako užitečná

O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu, když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro létání.
Doplňuji:
Něco jiného je létat podle přístrojů a přistávat na nezabezpečenou plochu bez viditelnosti. I pro to létání platí nějké minimální výšky. A na silný vítr nepomůžou žádné přístroje, zejména při přistání. Nezapomeňtze že záchranářský vrtulník přistává kdekoliv bez lokálního zabezpečení. Ono na letišti je to trochu jiné.

Upravil/a: mosoj

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Le­teck%C3%A1_z%C3­%A1chrann%C3%A1_slu%­C5%BEba_v_%C4%8Ces­ku

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jpau

V ČR provozuje leteckou záchranou službu buď pár komerčních společností anebo PČR, všichni (alespoň co vím) létají s EC 135 (letěl jsem v tom a je to docela fajn vrtulník, relativně moderní koncepce). Jinak PČR v současnosti ještě používá BELL 412, flotila EC je ale rozsáhlejší a v tuto chvíli i modernější než současné verze 412tek. V tuto chvíli má letka PČR modernější letovou flotilu než AČR – tedy alespoň pokud jde o vrtulníky.

Co se letuschopnosti týče.. Ona snaha vzlétnout je tu vždy protože piloti potřebují určitý počet letových hodin za rok na udržení komerční licence. Pokud to nenalétají v práci, tak si to musí nalétat na své náklady (letová hodina cca 3,5k). Takže se čas od času stane, že vrtulník za nepříznivého počasí sice vyrazí ale vrátí se, protože to opravdu nejde (ale pilot si může připsat nějakou tu hodinu).

Jinak vybavení je na takové úrovni, že se dá lítat i IFR (tzn. bez viditelnosti na zem). Takže jde spíš o povětrnostní podmínky než vizuální (ve všech vrtulnících musí být VOR, NDB, dokonce i ILS (tak říká předpis), některé mají i vybavení pro noční vidění).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

Michale ten vrtulník může lete´t ale nikdo si nevezme na triko,že spadne,přece jen je to dost drahá věc,pokud tedy nemyslíš ten na dálkové ovládání:-)
Jinak vyrtulníky AČR,PČR a HZS nebo LZS nejsou stejné.zaprvé bývají jiné typy a jiná konstrukce.Sa­mozřejmě že pro záchranu člověka můžeš použít i např bitevní Mi-24 ale se záchranářským asi těžko po někom budeš pálit rakety.
Jinak kdybys s tím někdy letěl tak bys veděl jak je težké přistát na louce v bočním větru 60km/h a ještě za tmy.To že má reflektor to ti moc nepomůže.

k tomu IZS: vrtulníky mají hasiči,polici­e,záchranná služba,armáda a dokonce i někteří měš´táci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jmhad

dokud měla záchranku armáda,bylo létání bez problémů v kteroukoliv dobu a za jakéhokoliv počasí.Pro soukromé firmy ale platí jiné předpisy.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek