Jak začít programovat mikroprocesory ?

Dobrý den , jsem úplný začátečník s mikroprocesory. Základní elektrotechniku (odpory, tranzistory, kondenzátory, LEDky ,... ) již znám , ale chtěl bych se naučit naprogramovat nějaký mikroprocesor.

Můj problém je , že nevím kde začít. Jestli si mám obvod navrhnout a sestrojit sám , nebo koupit nějaký kit nebo tak něco. Chci vytvářet různé projekty z tohoto oboru , proto nevím , jestli si koupit kit , protože ten je většinou jednoúčelový. Když googlím tak mi to najde všelijaké odborné články , kterým já nerozumím. Nechci za nákup platit vysoké sumy , tedy tak do 1000 Kč.

Nedávno jsem zkusil začít s mikroprocesorem PicAxe 08m2 , ale ten mi nelze připojit k PC. Nevím kde je chyba a velice mne to odrazuje.

Prosím poraďte.

Odpovědi:

Pokročilý

http://mikrokontrolery-pic.cz tady máš nějaké informace o procesorech a jak pracují
Jina existuji programovatelné relé s časovači atd. jakože napíšeš program a relé sepne v danou chvili kdy si ji nastavil pomocí karnaughovy mapy.
ale procesory to neumym ale na te stránce je to popsané aspon něco.

Pokročilý

Já jsem se to naučil na střední škole. Na začátek je důležité umět tři věci:
1) umět zapojit procesor - správné napájení, oscilátor, připojení programovátka, atd.
2) umět zacházet s vývojovým prostředím - vědět co kde nastavit
3) umět nějaký programovací jazyk - C nebo assembler

Všechny tyto věci jsou u každého výrobce jiné a jejich popisování by zabralo opravdu hodně času. Doporučuji pro začátek si to co nejvíce zjednodušit a proto koupit už hotovu vývojovou desku. Musíš si vybrat takovou, ke které najdeš nějaký návod a ukázkový program - nejčastěji blikání LEDkou. Když to rozchodíš, tak máš body 1 a 2 hotové a můžeš se soustředit na bod 3 - tedy programování. Teprve potom se budeš moct vrátit k bodu 1 a navrhnout si vlastní zapojení. Podle mě jinak není v lidských silách začít sám.

Nejlevněji tě vyjde asi toto: http://cz.farnell.com/…