Avatar uživatele
Stříbrný

Jak vyvrtat hodně tvrdý kov?

Potřebuju vyvrtat otvor o průměru 6mm do tvrdého kovu, jak na to?
Vrták HSS 6,0 mm, jaké otáčky?
Doplňuji:
Tak jsem to zkoušel vyvrtat několika způsoby. Pomalé otáčky, hodně tlačení, málo tlačení, rychlé otáčky obojím způsobem a nic.
Nevím co je to za materiál http://www.autoalarmhk.cz/…, ale jak vidět z obrázku, tak dvě tyče jsou spojené. Mezi těmi tyčemi to potřebuji vyvrtat. Podařilo se cc 3mm víc ne :(.
Jak na to?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

otáčky se odvíjí od průměru vrtáku,na 6 vrták zhruba 300-400ot/min s pužitím menšího posuvu.Hodně ale záleží do čeho to vrtáš.
Vrták je z nástrojové oceli(tř.19) nejde s ním vrtat stejně tvrdé ocele jako je vrták. tzn že vrtat 19 ocel 19 ocelí je blbost. vysoce uhlíkaté ocele jdou taky blbě bez chlazení.

Napiš co to je za kov.
V každém případě bys měl chladit a to bu´d řeznou emulzí nebo asň vodou.nemusí to plavat stačí štětec a díru několikrát v průběhu vrtání potřít a vrták taky.chlazením níc nezkazíš.Jakmile bys nechladil vrták vyhřeješ a změkne,pak je tak akorát na to ho nahřát autogenem a prudce zakalit.

To co napsal zjentek a zbynas je blbost ,evidentně nebyli nikdy na žádné strojařské dílně.Pdrvtávat na 6 vrták....Předvrtává se od 10mm výš. Když předvráš na 6 třeba 3 akorát tu 6 vtrák pak zlomíš,jelikož by bral hodně malou plochu materiálu a kousne se.
Doplňuji:
dej si to vyvrtat do nějaký zámečnický dílny.Silná sloupová vrtačka to vyvrtá.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

nejde o otáčky, záleží jak zatlačíš.. ježíši, však jsi raibek, všichni čekají že je to naučí raibek .)


Avatar uživatele
Zlatý

Laserem nebo vodním paprskem.
Doplňuji:
Též "vyjiskřením" (elektroeroziní metody obrábění).


Avatar uživatele
Zlatý

Zkus vrtáky HSS kobaltové, cena je kolem 50,-. Pak jsou ještě speciální, ale ty bys asi nevyužil, cena je dost vysoká:
http://www.falti.cz/…


Avatar uživatele
Bronzový

Tak řekl bych, že o otáčky také jde, ale jaké nevím. Zas ne moc rychle, ať neroztavíš vrták :D A hlavně bych to začal navrtávat menším (menší odpor) a poté bych otvor rozšiřoval silnějšími vrtáky.
Doplňuji:
A pokud tvrdým kovem myslíš ocel, tak na nějaké vrtání vrtákem rovnou zapomeň :D

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

badisko

Kdyz to neumis vyvrtat tak vtom pripade NEjsesRaibek..ale ChuckNorris..:D a jen mlzis....

Avatar uživatele
Pokročilý

Led_

badisko,

Cha cha, žiadny Raibek a ChuckNorris...

Jediný odborník na technické kúzla:MacGyver
http://sk.wikipedia.org/…

Avatar uživatele
Zlatý

Děda Louda

Pardon, vypadlo mi písmenko - elektroerozivní metody.

Avatar uživatele
Pokročilý

Led_

ak nič nemáte, vráťte sa do čias primitívnych a použite piesok, paličku a vodu.(mám to vyskúšané na skle)

 

Zajímavé otázky v kategorii Volný čas a hobby

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Volný čas a hobby

Zlatý Drap 880
Zlatý annas 868
Zlatý quentos 860
Zlatý hanulka11 556
Zlatý mosoj 542
Zlatý led 473
Zlatý marci1 459
Zlatý gecco 385
Zlatý iceT 373
Zlatý panenka 367

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.