Avatar uživatele
Registrovaný

Jak vypnout mozek a na nic nemyslet při spaní

Ahoj, někdy se mi stane , že při usínání myslím na samí ***osti třeba i 5 hodin a nejde s tím přestat i když chci, nevíte co na to pomáhá?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Pustiť si ticho melodickú hudbu typu relaxáce, ezoteriky, šum lesa, žblnkot potôčika, pozor žiadnu techno,punk,rock. Ponoriť sa do melódie života, za spustenými záclonami zavretých očí si predstaviť kľud, všetko zlé i tie "samí ***osti" , odpudiť a zavrieť do komory. Pomaly vypínajte myseľ, v žiadnom prípade sa nenechajte rušiť okolitým zvukmi. Spánok, to je stav bez myšlienok, keď naberáme energiu na ďalší čas bdenia. Preto než zaspíte, nie "ukľudňujúce" tabletky, utlmujúce myseľ, ale vedomie vypnite pred spánkom myšlienky..., hlavne medzi pozeraním filmov, či duševnou prácou a spánkom treba akýsi relaxačnohygienický čas na odpútanie sa od stresov i radostí prežitého dňa.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Možná zkus odvar z meduňky (melisy). Traduje se, že je to uspávadlo, ve skutečnosti působí jako zklidňovač organismu, čímž tento snadněji usne.


Avatar uživatele
Stříbrný

Mám také potíže s myšlenkami při usínání. Horší je to, když koukám do noci na nějaký horor či thriller. Chce to si prostě lehnout a říkat si jako ten král v pohádce Sůl nad zlato "chci spát, chce se mi spát, co se mi chce, spát".
já usínám u televize u nečeho, co mě nebaví. nechám cca 5-10 "povídat" televizi a když zjistím, že stejně myslím na něco jiného, tak ji vypnu, otočím se na druhý bok a účelně se snažím na nic nemyslet a říkám si "chci spát, chce se mi spát", abych potlačila myšlenky. Za chvíli usnu.


Avatar uživatele

Máš-li problém s usínáním a se spaním, tak to chce připravovat se na spánek už předem. Nejméně dvě hodiny před předpokládaným zalehnutím nehrát žádné akční hry, nesledovat v televizi pořady a filmy, které nabuzují adrenalin (zprávy, akční filmy, horrory apod.). Dát si krátkou a svižnou procházku. Vyvětrat místnost, v níž spíš. Uvařit si uklidňující čaj ( prima je osladit ho lžičkou medu) nebo mléko a pomalu je vypít a jít spát. Myslet na příjemné věci a v pokoji pokud možno nemít žádnou elektroniku nebo televizi. Pro spánek je důležité mít v pokoji tmu (blikající a svítící kontrolky ruší).
Otázka je ovšem položena tak, jak ovlivnit myšlenky při spánku. To nelze. Naše podvědomí si jede po své vlastní linii, jako by je ani neřídil náš mozek. Je ale možné částečně i to ovlivnit přípravou ke spánku. Dobře naladěná mysl bude stěží chtít ve tvých snech řešit bezvýchodnou situaci, z níž nenajdeš únik. Uvědom si kolik násilných scén, které jsi viděl(a) ve večerním filmu, se ti přeneslo potom do snů. Mysl se s tím nějak vyrovnat musí. Přestaneš-li ji vystavovat v bdělém stavu násilí a všemu tomu, co se jí nelíbí, tak budeš mít klidné sny a ráno se budeš budit čilý(á) jako rybička.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1609
Zlatý mosoj 1495
Zlatý marci1 1283
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 991
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 716
Zlatý quentos 714
Zlatý iceT 566
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.