Avatar uživatele
Pokročilý

Jak správně v autě zastavit na křižovatce?

Pokud mám třeba zařazenou rychlost 3 a blížím se ke světelné křižovatce,jsem od ní 50 metrů a zrovna vidím jak mi blikne červená,tak mám udělat :
1) Sešlápnout spojku a pomalu přibrždovat ?
2) Sešlápnout spojku,vyřadit na neutrál,pustit spojku a pomalu přibrždovat ?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Brzdit do otáček mírně nad volnoběh (1000 - 1200), pak teprve sešlápnout spojku a dobrzdit. Využije se tak jednak brzdný účinek motoru a u novějších aut ještě vypnutí přívodu paliva při brzdění motorem.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Ty brzdíš na červenou?
Kde žiješ.
Já - kupodivu mi to asi věřit nebudeš, brzdím už na žlutou a ne až mi blikne červená.
A jinak - čím míň máš vyšlápnutou spojku, tím lépe protože není zbytečně namáháno spojkové ložisko či jiný systém který spojku rozpojuje. Takže dobrzdit na zařazenou rychlost a nebo na vyřazeno. Někdo kdo umí dobrzdí i podřazováním a současným brzděním


Avatar uživatele
Zlatý

Podle toho jakým autem jezdíš. A jestli jezdíš za svý. Při neutrálu se zvyšuje spotřeba. Pokud máš neutrál na každé křižovatce, tak se projede o dost víc.
Klidně i přeřaď na 2 a pak dobrzdi. Na neutrál dojíždím jen krátký kousek.


Avatar uživatele
Zlatý

V každom prípade tak, aby ste bezpečne zastavil ešte pred semaforom, tj pred križovatkou. Stáť na križovatke (v križovatke) nie je povolené.


Avatar uživatele
Bronzový

Při 50 km/h bych měl na zabrždění 3.6 vteřiny. Nad 50 km/h ještě méně. Takže bych začal brzdit a současně si vyřadil (spojka, vyřadit, pustit spojku).
Doplňuji:
Oprava: Neuvědomil jsem si, že by se během brždění rychlost snižovala, takže by to bylo více jak 3,6 vteřiny.


Avatar uživatele
Bronzový

Já bych na to dojetí k červené ,sešlápl spojku, současně nohu z plynového pedálu , vyhodil rychlost, a dojel bych setrvačností s nohou na brzdě a přibrzďoval, aby mi to vyšlo. Jízda se sešlápnutou spojkou je zbytečná, lepší je dojídět bez sešlápnuté spojky, na neutrál, s nohou na brzdě,takže lepší je varianta 2.


Avatar uživatele
Stříbrný

vyřadím vypnu zapalování, v klidu dojedu a čekám na zelenou..
jde Vám o úsporu paliva, že?


Avatar uživatele
Stříbrný

jelikož jezdím s Tatrou 815 8x8 a tam je to trochu jiné,ale pokud mi tam skočí červená tak normálně zabrzdím a podřadím až když stojím.pokud bych měl za 3 tak podřadím na dvojku a čekám na zelenou..Otázka je jestli bych měl návěs s tankem pak bych při rozjíždění používal druhou převodovku a u ní se řadí s meziplynem,po rozjezdu bych přeřadil na 3 popř přímo na 4

ale popravdě kdybych byl od křižovatky 50 metrů a najednou oranžová a červená tak buď šlápnu na plyn a ještě to projedu nebo pískaj gumy.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.