Avatar uživatele
anonym

Jak se vám líbī vylidňování vesnic?

Dnes na ČT1 v Událostech v regionech ukazovali, jak se vylidňují vesnice v pohraničních oblastech a lidi se stěhují do velkých měst kvůli práci.Vylidňuje se Broumovsko, Krkonoše atd.Za posledních deset let to jsou desetitisíce lidí jen z těchto končin co odešli ( vše dokumentovali)
Tento režim likviduje všechno co komunist budovali.Oni chtěli mít lidi rozvrstvenē po celé republice a proto se snažili aby lidi všude měli práci a snažili se lidem na vesnicích zpříjemňovat život.Vidím to denně ve vesnici kde bydlím, jak nám chátrá.
Za pár let budeme mít pohraničí zpustošené.
Tento režim VŠECHNO LIKVIDUJE.
Neustále budu tvrdit, zlatí komunisti, protože za jejich vedení vesnice kulturně žily a vzkvétaly.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? mosoj, anonym, johana 56, briketka10, da ny, Agneta, rouzi před 2969 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
tforro

Já si myslím, že původní vesničané jdou za prací do města, a ti, kteří mají vyděláno, jdou z města na vesnici (kvůli klidu a rodině) a do té práce dojíždějí.
Já bych už z vesnice nešel nikam. Máme u nás všude kolem lesy, je tu klid, nic moc se tu neděje. Do města to mám 8km a do okresního města cca 15km.
Mám to štěstí, že žiju kousek od hranic s Německem, takže práce tu je…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Alesh

Aha, a kdo od 50. let stavěl ty „králíkárny“, které hyzdí všechna města a sestěhovával tam lidi z venkova?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ratava

Ono je jednoduché všechno svádět na ostatní. Když se vám v té době tak dobře žilo, mohli jste si komunisty zvolit i v prvních porevolučních volbách. Když už ne do parlamentu, tak do obce, na místo starosty… těch možností bylo/je až až…

Víte, naříkat je tak jednoduché, že? Půlka mojí rodiny je z příhraničního města. Krátce po revoluci většina tamních obyvatel odešlo pracovat do Německa, protože „Proč by za pár kaček měli pracovat v Čechách?!“. Je dobré tu pravdu vidět z obou stran… Vy potřebujete autobus až když se vám porouchá auto? Řidič autobusu ale pravidelnou linku, s pravidelně zaplněným autobusem, tak, aby se jeho zaměstnavateli vyplatil… Nevím o tom, že by se někde rušil plně využívaný spoj…

Neznám vaše město/ vesnici a důvody, proč z něj/ní lidé odcházejí. Ale odhaduji, že jako z těch ostatních- vidina větších výdělků ve městech (ale už ne-vidina větších nákladů), větších pracovních možností (kterých, to už není podstatné), více všeho (čeho?).

Ano, některé vesnice se vylidňují, některé za to třeba opravdu nemohou, ale zkuste se u většiny zamyslet a zeptat se nějakého „naplaveného“ podnikatele, proč si svůj kšeft otevřel ve městě a ne v rodné hroudě… mamon?

Že vám z vesnic zmizely obchody? Kdyby se nepotýkaly s odlivem zákazníků do mega-hyper shopů, možná by ve vsi zůstaly. Oni všichni tito přeci taky musejí být z něčeho živí. Kdyby většina v létě namísto k moři jela do lázní… ale to by vlastně někdo nebyl světový, jako Pepa od vedle…

Ty polistopadové vlády, na které to tak svalujete, zvolil kdo? Vesničané nevolí? Nebo jejich hlas má menší váhu?

„vesnice kulturně žily a vzkvétaly“- je těžké se dohodnout se sousedy a něco kulturního- pro celou vesnici- podniknout? Na to potřebujete stranu? Ale jděte… :o)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Celoevropský problém ;)
V pohraničí není práce (Statky lesy v malém počtu, JZD žádná, malé fabriky zrušeny). Dojíždění za prací (pro někoho je 30 – 50 km strašná dálka).
Ono i těch 20 km znamená o hodinu dříve vstávat a později se vracet…
Málo dětí, žádné školky, školy, obchody, pojízdné prodejny jsou raritou.
Kino/kultura v malých vískách žádná.
Mladí lidé nechtějí otročit na rodné hroudě stejně tady, v Itálii nebo Španělsku.
Tam jsou vylidněné celé vesnice, domy ke koupi za pakatel.

Česká pole obhospodařují Němci a některé české vesničky na Chebsku pěkně „udržují“. Jinak by to zarostlo plevelem.....
Prameny, kdysi věhlasné lázeňské město jsou zpustlé, bez vedení..
Dluhy, šparné investice = krach.
Např. Chyše v Karlovarském kraji naopak začala díky místním podnikavcům vzkvétat.
Obec musí mít finanční prostředky a nějaké tahouny, kteří ji nenechají padnout.
Nabídnou budoucnost mladým a přilákají i mladé důchodce a podnikatele, aby byl také přísun z daní :D

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Víš, Lahny, ti mladí si nevzpomínají na osídlování vesnic v pohraničí po II. světové válce, které bylo liduprázdné. Lidí se tam stěhovali, zakládali úrodu, sklízeli, chovali…, aby ti ve městech měli co do huby. Po združstevnění polí, stájí, lesů… se teprve začalo s budováním vesnic. Stavěly se obchody, kulturní domy, kina a hlavně bydlení pro členy družstev.

Lamalam i Klaproth a to jsou s trvalým pobytem a mluví česky?

Dnes je v pohraničí bída, stavby chátrají, lidé odcházejí za lepšími podmínkami…, ale není to jejich vina, je to vina polistopadových vlád.

Kdyby se nestavěli (tehdy za pár korun), ty „králikárny“, neměli by kde hlavy složit a dnes se s těch králíkáren vytvořil byznys nebývalých rozměrů.

Upravil/a: anonym

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?johana 56 Nahlásit

Avatar uživatele
arachis

Nejde o kulturu, na ni už dnes stejně nikdo nemá čas, jde o práci. Dříve byly ve vesnici i tři prodejny se 4 prodvačkami, ři hospody…a dnes je jedna, pokud vůbec, nejlépe s jednou prodavačkou. To už se vrátit nedá a tak se nedivím, že lidé odcházejí do měst. Možná budou hranice ožívat tak vojenskými prostory. A zůstanou tam jen lyžařská střediska.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Nevím na co se ptáš. Naše vesnice měla podle údajů obecní kroniky tyto počty obyvatel:
1925 – 814
1935 – 855
1945 – 628
1955 – 541
1965 – 534
1975 – 531
1985 – 519
1995 – 537
2005 – 629
2015 – 704
Kde vidíš to vylidňování? Nejmíň obyvatel bylo v r. 1985.

barbakan – jo, trvalý pobyt. jestli úplně všichni mluví česky nevím, neznám všechny osobně.

Upravil/a: Klaproth

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Lahny, opět fantazíruješ a nemáš pravdu. Naše vesnice měla nejvíce obyvatel v roce 1939 (1366 lidí), nejméně v roce 1990 (502). Nyní máme 1162 obyvatel. O tom, který režim toho zlikvidoval nejvíc, se můžeš přesvědčit třeba tady: http://www.za­nikleobce.cz/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lamalam

Jaké vylidňování? Naše vesnice leží přímo na hranicích (k nejbližšímu německému baráku to mám cca 300 m vzdušnou čarou). V roce 1990 jsme měli pouhých 24 obyvatel, k 1.1.2015 jsme měli 116 obyvatel.

barbakan > ano, 116 trvale hlášených. Kromě Hien Van Trana všichni mluví česky.

Upravil/a: Lamalam

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

pro Emefej
Já nepíšu, že se vesnice likvidují,píšu, že se vylidňují.A ono za 40 let ( jako za vlády komunistů) určitě budou i dnes některé vesnice zlikvidovanē.
Když vidím ty nesmyslné zábory půdy kvůli stavbě montoven a průmyslových zón, stavbě zbytečných dãlnic a obchvatů tak si myslím, že ty vesnice ani 40 let nepřežijí.

před 2968 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Emefej

Píšeš: „Tento režim VŠECHNO LIKVIDUJE.“

před 2967 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

pro Alesh
Tak to možná bylo v padesátých letech, ale pak už ne.Jak v naší vesnici, tak okolních stavěli jezeďáci bytovky pro své lidi, bytovky stavěl i státní statek, kde pracovala moje sestra se švagrem, stavěly se kulturní domy atd.
Zkrátka od sedmdesátých let se vesnice zvelebovaly a lidem se tam žilo lēpe než dnes.Autobusama spojení do měst na všechny směny.Dneska se z vesnice nikam nedostaneš. Ono auto není všechno, někdy se i porouchá a je potřeba do práce autobusem.

před 2969 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Klaproth

Naše vesnice měla v roce 1935– 1 hotel, 2 penziony, 6 hospod!!!, 2 řeznictví, 3 pekařství, trafiku, mlékárnu a 3 obchody zbožím koloniálním. V roce 1985 – 1 prodejnu smíšeného zboží Jednota a 1 hospodu. Kde je to komunistické zvelebování?

před 2968 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Klaproth, a kolik všeho zůstalo do roku 1945? To komunisti ještě nebyli u moci!

před 2967 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Klaproth

Kromě hotelu po válce fungovalo všechno. Z hotelu hned v 1945 udělali stanici SNB.

před 2964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

A vidíte, naše vesnice v r.1978 když jsem se tam přistěhoval měla školku, školu ( vše v jedné budově), prodejnu Jednoty, každý týden dojížděla prodejna masa, hospodu s tělocvičnou ( tanečním sálem), prosperujícī družstvo, autobusové spojení do města na všechny směny, každé ráno ve 4 hodiny protažené silnice a všechny cesty.
Dneska z toho NEMÁME NIC.Školka, škola zrušená nejsou děti a budova chátrá, je tam zákaz vstupu, družstvo zrušené,krám zrušený, autobusy zrušené, silnici protahují silničáři až v deset, v jedenáct, cesty si každý musí vyházet sám.
Do města se autobusem do práce na směny nedostanete.
Tenkrát měla vesnice 420 obyvatel, dnes má 280.
Tenkrát se stavěly baráky, popř. zvelebovaly, po r. 1990 se postavil akorát jeden.
A mohl bych toho napsat na celou stránku, co všechno nám z vesnice zmizelo…akce jako dětský den, pálení čarodejnic s lampionovým průvodem, slavení svátků v hospodě (Josef, Jaroslav, Karel atd. kdy hospoda při harmonice a kytaře vřela až do rána atd. atd.)
Ano, jsou u każdého baráku dvě, tři auta, ALE Z NUTNOSTI, PROTOŽE BEZ AUTA SE DO PRÁCE NEDOSTANETE.

před 2968 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Alesh. Zeptej se těch lidí co v tom bydlí. Kde by asi dnes bydleli. Hlavně, kde by na to vzali. Plácáš jenom to co slyšíš.
Dobře si pamatuji jak jsem se svojí dívkou bloumal večer po ulicích a toužili byť po jedné místnosti v tom paneláku. nelituji vás. Budete mít co jste chtěli. Určitě si vzpomeneš až přijde čas.

před 2969 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

plácají jen demagogové jako seš ty 🙂

před 2969 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Plácá nesmysly Lahny i Mosoj,
Lahny si umí jen stěžovat na tomhle serveru a sám proto nic neudělá a jen čeká,že mu něco do klína přiletí samo.

před 2969 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Máš pravdu Jugare, dětem a bláznům se nemá odporovat, protože potom jsou agresivní.U tebe jsem se již toho dočkal, takže ANO, VE VŠEM MÁŠ PRAVDU.

před 2968 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek