Avatar uživatele
Zlatý

Jak se v konstrukci liší dnešní lodě od Titaniku ?

Když i moderní loď např. Costa Concordia se rozřízne a jen díky malé hloubce se nepotopila na dno i když jen to stačilo k utopení 30 lidí.

Čest jejich památce a upřimnou soustrast rodině, přátelům, známým, kolegům,....

Z jakého materiálu lodě jsou ?

Pro netechniky vysvětlím, že není ocel jako ocel.

Je ocel tzv. stavební, která má někdy k oceli "daleko" (nemá stanovené parametry co se např. týče pevnosti v tahu, tažnost, kujnost), jsou samozřejmě i druhy stavební oceli, co parametry stanovené mají.

A ocelí nástrojovou, která vydrží "někdy nemožné" (např.vysoké teploty a furt je pevná několikanásobně než ta výše zmíněná stavební)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

U Titaniku se používalo vše nýtované. Dnes se i hodně svařuje. A hlavně téměř od začátku stavby se šetřilo, na materiálech a vůbec na všem. Stavba lodí se v současnosti hodně podobá výstavbě v tehdejší době . Pouřívají se však převážně kvalitnější a testované materiály.
Osobně jsem přesvědčen , že u Titaniku se jednalo o pojistný podvod.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele

ad Drap, zkus alespoň jedinkrát věcně porovnat "přesvědčení" laika ze závěrem vědců - viz odkaz:
(Kromě toho přece byly u původního dotazu domněnky vyvráceny argumenty o osobě a motivaci autora podobných spekulací).
A ještě jednoduchá logika:
1) Pokud by existoval, byť jediný důkaz o plánovitém podvodu, byli by viníci potrestáni, nehledě k tomu, že by žádná pojišťovna neriskovala naprostý krach rizikem prozrazení krimálního jednání.
2) Další argument - při skutečném podvodu by se klíčoví aktéři tutově zachránili, aby si vůbec užili své jidášské prachy a neobětovali by se na palubě.

Zdroj: http://www.novinky.cz/veda-sko ly/261254-na-potopeni-titaniku -mel-vliv-mesic-dokazali-vedci .html


Avatar uživatele
Zlatý

lodím vůbec nerozumím a právě proto, že i ty moderní stojí za starou belu a já neumím plavat, tak bych na žádnou nikdy nevlezla :DD
jedině na mělčinu a nějakou malou kánoi to jó to zvládám..


Avatar uživatele
Pokročilý

Tak asi sa lisia hlavne typom pohonu. Titanic bol parnik a dnesne lode maju skor naftove motory (okrem velkych vojenskych lodi, tie maju niektore atomovy pohon). Ako uz bolo pisane, tak plast sa skor navaruje, ako nituje (zvaranie v tej dobe este neexistovalo). Zrejme sa viac pouzivaju pri navrhu pocitace, aby mala lod optimalny tvar vzhladom k stabilite a odporu vody.Zaklad a princip stavby lode je ale zrejme podobny tomu z dob Titanicu. Skor by som povedal, ze sa pouziva stavebna ocel, ako nejaka zuslachtovana (nastrojova urcite nie, mozno cast plasta je z nerezovej ocele).


Avatar uživatele
Registrovaný

Podle toho, co jsem se dočetl, Titanic vůbec nebyl pojištěn. Při zkoumání lodi agenty pojišťoven, byly nalezeny nedostatky v kvalitě materiálů, hodně rzi, nedokončené a zamaskované konstrukce. Když se přišlo na to, že počet záchranných člunů není pro všechny přepravované dostačující, dali od Titanicu všechny pojišťovny ruce pryč. tvrdili, že Titanic byl vrakem už před vyplutím. Dokonce nemálo lidí, kteří se podíleli na vzniku Titanicu buď finančně, nebo při stavbě, se pod různými záminkami vyhnulo nalodění na jeho první plavbu.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 2729
Zlatý quentos 1319
Zlatý mosoj 1304
Zlatý Drap 957
Zlatý hanulka11 627
Zlatý led 603
Zlatý gecco 589
Zlatý marci1 535
Zlatý arygnoc 507
Zlatý Lamalam 479

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.