Avatar uživatele
MITKEPEK

Jak se naučit správně kouřit fajfku?

Chtěl bych se pustit do kouření fajfky – jsem totální začátečník, nemám v tom směru vůbec zkušenosti ani vybavení, tak prosím poraďte jak začít. Nejlepší by byl odkaz na nějaké české stránky, blogy, atd.. díky

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4501 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
SellLolAcc

vim ze tohle asi nebude odpoved na tvou otazku, ale radim ti kdyz nemas zkusenosti s tim tak ni nezacinej, moderni je nekourit, akorat se zabijis… a jeste za to platis

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Damiana

No tedy? Snad to nemáš jako novoroční předsevzetí?: Naučím se správně bafat! Kdekdo se snaží kuřáckého zlozvyku zbavit a ty takhle. Další potenciální smraďoch v restauracích…:-(

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Ty brďo tady fakt může odpovídat každý. Taky se to musím naučit. Hele Time Kepek, máš už koupenou fajfku? Asi ne, tak zajdi do města do trafiky. Ne na předměstí, tam jsou drahé zzz. Ve městě jsou slevy. Ani tak nezáleží jakou faju si na začátek vybereš. Můžeš vybrat kliďas i pravý Briar. Cenu nevím, do 350,–? Ve výběru faje nezáleží barva – lak. To opadá. Oni to stejně neumí tak udělat aby lak nepopraskal. Já jsem si od Bartoli koupil dýmku, stála kolem 300,–. Od bývalé prodavačky v trafice bys ji koupil za 50 korun, tedy za českou z třešně. V obchodě před 20ti lety se dýmky prodávaly za 70,–. Tak podle toho odhaduji ceny. Fajfka by se neměla od dýmky nějak lišit, každému vyhovuje něco jiného, fajfka může být IN, nic v tom zvláštního nehledám. Když se svěříš lidem že kouříš z fajfky, (všeobecně fajfka) tak ti začnou radit jak zakuřovat dýmku, fajfku. Tak to od nich postřehni, je na to víc způsobů. Jde o to, vypudit z toho materiálu organické látky. Oni to napouštějí srajdama, a ze začátku když je fajfka nová, by se nemělo nic z neznámých látek dostat do plic. Při vyhřívání ve fajfce se to uvolňuje a to je špatný. Někdo doporučuje nalít do fajfky rum na pár dní, přikrýt mincí, možná rum nebo jiný líh obměnit. Jiný způsob zakuřování fajfky je že se vnitřek polepí/ umatlá medem, pak se kouří hned. U toho způsobu jde také o to, snažit se vytvořit tenký krunýř mezi dřevem či slonovinou, já nevím z čeho jsou schopni to udělat, a mezi tím tabákem- ten krunýř při vyhřívání ztvrdne a potom se vyloupne pryč. Něco nasákne s sebou, asi tak. Takže když si dáš dvakrát za den z nové fajfky, budeš kouřit lehce, jen pokuřovat. A nebudeš to šlukovat. Já teda když kouřím ze své dýmky tak šlukuji, to není špatné. Akorát nabádám ke kuřáctví a to je špatné. Ta vrstvička vytvořená z dehtu a možná medu, podle toho jak se rozhodneš zakouřit faju, tak ze začátku ji neodstraňuj, když tak lehce, jen tam, kde je papír. TEN PAPÍR, TO JE KULATÝ PAPÍREK- SAMO MĚ TO přehodilo velikost nechám to tak je nutný. Bez toho papírku ze kterého si vytvoříš balíčky (užmouláš aby se vešly) se blbě táhne a to tak, že to prohoří díru až dolů a máš po tom za pár minut. Ten papírek se jmenuje myslím Spořič tabáku. Takže odhadneš to množství tabáku které vezmeš mezi 3 prsty a položíš na ten kulatý papírek. Vytvoříš takový balíček a ten se dává do fajfky tím smotaným dolů, ne nahoru. Nahoře je to zadělaný a propálíš to plynovým zapalovačem. Tou propálenou dírkou prochází vzduch a šetří ten tabák, který by jinak hořel po celé ploše ale zase by rychle uhasínal. Když budeš kupovat fajfku, tak ať má místo na filtr. To je lepší. Při horlivém nasávání vzniká dole srajda a ta popotahováním putuje nahoru až na zuby. Dehet. Takže filtry stojí kolem 25 korun ale uděláš si je nastříháním papírových kapesníčků a sroluješ. Nebo se dají použít použité filtry z cigaret, to ničemu opravdu nevadí. Je to lepší, než vyloženě žrát močku. Tak k té fajfce koupíš teď nevzpomenu jak se tomu říká, ale jsou to ručičky od hodinek. Nástroj k propichování, lžička k čištění a dusání. Dusátko je to. Stávalo to 10 korun, teď asi no, víc. Časem to ztratíš, tak vymyslíš propichovátko s dusátkem z drátu z deštníku. Všechno nemusí být profi. Tabák. Jaký? Nemá smysl abych psal jakou značku atd, ne že by někomu chutnalo to a to, ale z důvodu, že do fajfky prostě dej kvalitní tabák za nejmíň 140 korun. Hele Kepek Pepek, ze začátku je jedno jaký lepší tabák tam dáš. Prostě ho kup a dej ho tam, pokud to s tím kouřením myslíš vážně. Fajfka prý může puknout. Nějakým pnutím. Když se ti stane že se rozhoří tak, že ji neudržíš v ruce, tak to vzdej a kuř pomalejc nebo to zastav. Doutnající tabák můžeš prstem udusit když už přijíždí ten očekávaný autobus, šalina. Když ten tabák rozhoříš moc, tak to už není také zdravé. Umění je vytvořit si v tělese takový uhlík, který udržuješ. A ještě jsem si v souvislosti s uhlíkem vzpoměl, že ze začátku, když ji máš ještě novou, a kouřil jsi z ní, tak to vše spálené tam nechat do doby, než začneš kouřit další dávku. To je proto, že je vlivem rozdílu teplot okolí/materiál hlavičky fajfky v ní strašně vlhko. Tam je dole ta Močka. A ten popel a zbytky vysají vlhkost. Po vychladnutí to vyloupneš tou lžičkou dusátka. K těm tabákům zase, už jsem tady. Tak každopádně brát Cherry, ale Vanilku lidi nesnášejí kvůli vůni. A kolikrát nerozeznají vanilku od cherry. Balíček je zalepený, po otevření a promnutí tabáku je vlhký. Tady je otázka, nakolik vysušit tabák, aby fajfka nebublala, kolik močky navíc, tím je potřeba čistit náustek. Když si do zásoby nabalíš balíčky do plechové krabičky, předpokládám že do hospody bude stačit 3 náplně, prokládá se cigarety!, tak když je tabák opravdu tak čerstvý až mokrý, tak ho smíchej s 66, nebo – ale teď si nevzpomenu na ten název tabáku do cigaret, má to žlutý obal, nebo podobný. Není na škodu tabák – nebo zkusmo jeho část promíchat s „podběl lékařský“ třeba z obchodu. A je jedno jestli květ nebo list, to není škodlivá bylina, kouřili to dědci a je to proti kašli. A nebo ho vysušit vytvořením směsi s jiným vhodným tabákem, který je ale kvalitní. Takže ze začátku chránit fajfku nebo dýmku před poškrábáním zevnitř, ať si to dřevo samo nasákne to co kouříme. Co mě ještě napadá, nevím. Zapalováním sirkou poničíš okraj fajfky takže k tomu prodávají obrácený zapalovač a má směrový účinek, ve vichru nezhasne. Ale já používám normální zapalovač. K čištění troubele jsou k dostání čistící štětiny na drátku. To se dá vyrobit doma z čehokoliv když použiješ přeložený ocelový drátek/strunu. Přehne se to, dají se tam štětiny, proužek látky a drát se smotá akuvrtačkou. A časem zjistíš jak je moc náročné kouřit ty drahé tabáky, tak když budou ty jednoduché, tak do té krabičky vlož kousek – plátek jablka, dostane to aroma. U těch cigaretových tabáků není čištění náročné. Vášnivý kuřák ke své fajfce koupí ještě jednu hlavičku. Aby je během večera obměňoval. Ale proč to dělat. No a nakonec doporučuji udělat si fotku předního chrupu. Ta močka a ostatní srajdy ti začerní zuby. Takže ke kouření dýmky patří kvalitní ale fakt kvalitní zubní pasta s kartáčkem medium. To kouření se to, abych to zkrátil, podepíše na barvě zubů. Jestli je máš čisté bílé, tak se na fajfku vyprdni a chraň si to co máš. Doplnit jak tahat. Vlastně fajfka není pro zakecání dobrá. To bych musel vidět, kdo potáhne, 10 minut mluví a potom může potáhnout aniž by musel znovu zapalovat. Spíš se přikláním názoru že je lepší lehce udržovat oheň, což by se rovnalo činnosti předků člověka mužů, kteří se starali o oheň. Vysušený tabák, to nemá cenu cpát do fajfky, když je moc vlhký, tak to zhasíná. Tak občas to zkus a třeba se staneme zemí, ve které bude kouření z fajfky populární, bude to patřit k našemu pivu. Fajfka navodí relaxaci, mysl je zaměřena na jednu věc, nebývá rozptylovaná. Teď když mám fajfku zaběhlou, dávám do ní i sušší cigaretový tabák. Žádné zákony v tomto nic nepřikazují.
http://img.na­dapenny.com/t20/113­63/nadap010135956­010237.jpg

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek