Avatar uživatele
Registrovaný

Jak se mají účtovat OOPP vydané zaměstnanci?

Účtujeme je do spotřeby a evidujeme na kartě zaměstnance.
Vyskytl se názor účtovat do majetku.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

...tak ten názor ´účtovat do majetku´ je CHYBNÝ.

Správné účtování je na účet "501-spotřeba materiálu"


Avatar uživatele
Bronzový

Záleží na tom o jakou hodnotu se jedná, pokud jsou to nůžky za 100 Kč nebo pracovní rukavice, je účtování do majetku nesmysl. Pokud se ale jedná o nějaké dražší pomůcky, pak záleží jakou máte hodnotovou hranici odpisovaného drobného majetku.
Avšak na účtu drobného majetku, tedy 022xx můžete evidovat i věci malé hodnoty, pokud je doba jejich použitelnosti déle jak jeden rok (to je definice DHIM a DDHIM). Pozor ale, pokud tyto věci účtujete na 022xx, pak by se měly odepisovat a to nejméně 2 zdaňovací období.

Jinak můžete zvolit ten i ten postup, záleží na tom, který vám vyhovuje. Osobně bych to našvihala do nákladů rovnou a vedla věci na kartě zaměstnance, přesně jak píšete.
Zařazovat drobotinu do majetku sice lze, ale přijde mi to zbytečná administrativa.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1815
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 668
Zlatý mosoj 658
Zlatý gecco 480
Zlatý led 454
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 391
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.