Pokročilý

Jak se dá ušetřit na rybičkách?

Můj koníček jsou zvířátka, ale zjistila jsem, že například do svých rybiček jsem za poslední rok investovala přes 4 000 Kč, (např. za různá léčiva, nové rybičky, přípravky, filtry,...) mám 2x 50l a jedno 20l akvárium. Rybičky mi sice radost dělají, ale jsem student a takové výdaje si nemohu dovolit. Na druhou stranu netuším, jak výdaje snížit, protože krmiva, léčiva a přípravky prostě potřebují. A splachovat rybky opravdu nechci.
Doplňuji:
Rybiček se ale vzdát nechci..

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Bronzový

2x50 a 1x20 a náklady bez energie 4000 Kč- Tak to je opravdu něco špatně.
V prvé řadě co je to různá léčiva a proč? Jestli se nádrže teprve zařizují tak ani filtry a nové ryby nejde počítat.
V první řadě je potřeba pravidelná údržba. Každých cca 10 dní výmnu 1/4 - 1/3 vody. Nepřekrmovat. To jsou základy které uděláte "zadarmo" a vyhnete se líčivům a nákupu nových ryb. Já osobně mám 1x 380 , 1x 270 a 1x 120 litrů (elemntky nepočítám) a za léčiva dám ročně do 100 Kč. To jsou dvě balení Entizolu. Dělám hlavně cichlidy a ty trpí na bičíkovce tak jako prevenci. Jinak léčiva nejsou potřeba. Největší položka je za energie.

Další odpovědi:

Zlatý

Tak například nemít rybičky,ono ale každé zvířátko a péče o něj něco stojí.

Stříbrný

Řekl bych, že pěkně zkrouhnout náklady udělá zajímavá věc, a to větší akvárium. Malé akvárium je totiž dosti nestabilní biotop, všechno se tam rychle projeví - chemická disbalance, kolísání teplot a podobně, nevejde se tam moc rostlin. To všechno působí na ryby a ty jsou pak náchylnější k onemocněním. Velké zavedené akvárko, dobře ozeleněné, má do značné míry samočisticí schopnost a tak nějak se "brání samo." Pokud netrpíš nedostatkem prostoru, běž do toho.

Pokročilý