Avatar uživatele
eviktet

Jak se dá ušetřit na rybičkách?

Můj koníček jsou zvířátka, ale zjistila jsem, že například do svých rybiček jsem za poslední rok investovala přes 4 000 Kč, (např. za různá léčiva, nové rybičky, přípravky, filtry,…) mám 2× 50l a jedno 20l akvárium. Rybičky mi sice radost dělají, ale jsem student a takové výdaje si nemohu dovolit. Na druhou stranu netuším, jak výdaje snížit, protože krmiva, léčiva a přípravky prostě potřebují. A splachovat rybky opravdu nechci.
Doplňuji:
Rybiček se ale vzdát nechci..

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4078 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ar

2×50 a 1×20 a náklady bez energie 4000 Kč- Tak to je opravdu něco špatně.
V prvé řadě co je to různá léčiva a proč? Jestli se nádrže teprve zařizují tak ani filtry a nové ryby nejde počítat.
V první řadě je potřeba pravidelná údržba. Každých cca 10 dní výmnu 1/4 – 1/3 vody. Nepřekrmovat. To jsou základy které uděláte „zadarmo“ a vyhnete se líčivům a nákupu nových ryb. Já osobně mám 1× 380 , 1× 270 a 1× 120 litrů (elemntky nepočítám) a za léčiva dám ročně do 100 Kč. To jsou dvě balení Entizolu. Dělám hlavně cichlidy a ty trpí na bičíkovce tak jako prevenci. Jinak léčiva nejsou potřeba. Největší položka je za energie.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
iceT

Tak například nemít rybičky,ono ale každé zvířátko a péče o něj něco stojí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cochee

Řekl bych, že pěkně zkrouhnout náklady udělá zajímavá věc, a to větší akvárium. Malé akvárium je totiž dosti nestabilní biotop, všechno se tam rychle projeví – chemická disbalance, kolísání teplot a podobně, nevejde se tam moc rostlin. To všechno působí na ryby a ty jsou pak náchylnější k onemocněním. Velké zavedené akvárko, dobře ozeleněné, má do značné míry samočisticí schopnost a tak nějak se „brání samo.“ Pokud netrpíš nedostatkem prostoru, běž do toho.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
LejdyTerr