Avatar uživatele
hawranek

Jak s vycházkama při nemocenské?

Chci se jen zeptat, protože jsem 2 měsíce v nové práci a jsem teď na nemocenské, nikdy předtím jsem na HPP nebyla, byla jsem student, tak nevím, jak to chodí…podle zákona má nemocný nárok na max. 6 hodin vycházek, ale doktor mi tam nenapsal časy…jde mi jen o to, abych si mohla dojít nakoupit, nebude průser? 😁

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3822 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
brillant

Když lékař nenapsal dobu vycházek, tak si nemůžete dojít ani nakoupit. (výcházky nemáte od lékaře povoleny).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Ano, maximálně šest hodin denně, jde taky o to, jakou nemoc máš. Když budeš mít angínu, nebo chřipku, nebo třeba nešťovice, prostě nemoc, kterou můžeš přenést dál, nebo ti jen u ní vycházka víc ublíží, než pomůže, tak ti nenapíše nic, ale pokud budeš mít třeba zlomeninu, nebo tak něco, tak ano. Nezapomeň i na to, že musíš mít i čitelně napsáno své jméno na zvonku, a dveřích od bytu, nebo u domu dobře a viditelně napsáno, jinak tě nenajde, on si s tím nebude lámat hlavu, ve kterých dveřích to vlastně bydlíš, pamatuju se, že moje kolegyně měla velký průšvih, že nebyla doma, ale ona právě udělala tu chybu, že neměla nic označeného, ono se taky dost těžko vysvětluje, že jsi spala tak tvrdě, že jsi zvonek, nebo klepání neslyšela, hlavně když bydlíš třeba sama. Ale tebe se to netýká, protože ti žádné vycházky lékař nenapsal, takže doporučuju sedět doma, nebo vysvětlit lékaři, že prostě bydlíš sama a nakoupit si musíš, tak on to nějak snad udělá, pokud s ním bude řeč.Přece tam neumřeš hlady.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Zajdi si k doktorovi, aby Ti na nemocenský lístek čas vycházek napsal. Nakoupit si musí každý, ale pokud budeš mít doklad k nemocenské v pořádku, tak se nermusíš obávat zbytečných tahanic s úřady. Lékaři většinou vycházky nepíší, když se jedná o začátek nemoci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Záleží z jakou nemocí jsi v neschopnosti. Máš-li chřipku či nemoc podobnou, máš-li zlomenou nohu… vycházky ti lékař nenapíše, ale jak psala ocko, při kontrole u lékaře mu sděl svůj požadavek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Pokud chcete ven, musíte mít vycházky vyznačeny. (Domluvte se s lékařem)
Není pravda, že máte nárok na 6 hodin denně. Pouze maximálně 6 hodin denně může (nemusí) doktor vyznačit bez jakýchkoli dalších řečí. Pokud by měl povolit vycházky delší, potřebuje pro to souhlas ČSSZ.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Nadvi

Vepište odpověď…Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli je doktorka povinná stanovit vycházky v době nemocenské.
Mám jen ortézu na pravé ruce – bolest zápěstí.
Paní doktorka mi napsala poukaz na rehabilitační cvičení a že se mam objednat.
Když jsem jí doma telefonoval, že mi nenapsala vycházky, kdybych šel třeba na tu rehabilitaci, tak mi řekla, že žádné vycházky nepotřebuji.
Je to normální?

před 2701 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Ano, na léčebnou kůru vycházky opravdu nepotřebujete. Ale jinak nevidím důvod proč by vám vycházky neměla napsat (ale taky neznám váš zdravotní stav a nejsem lékař)

před 2701 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek