Avatar uživatele
Zlatý

Jak rozumíte poznámce uvedené ve vlakovém jízdním řádu a související s přestupem na jiný spoj?

"Vlak čeká na zpožděné vlaky, které dojedou do času jeho pravidelného odjezdu."

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele

Je to sice šroubovnou úřední řečí, ale smysl je jasný.
Pokud dorazí zpožděný přípoj do času odjezdu, ještě počká a umožní přestup, přijede-li později, už nečeká a odjíždí přesně dle svého jízdního řádu.
Souvisí to s drážními grafikony a pravidly, jež civilistům nemusejí být vždy jasné. Každá odchylka od pravidelných jízdních řádů vyžaduje korekce na dané trase pro uvolnění cesty s ohledem na ostatní vlaky a jejich křižování ve stanicích.
Doplňuji:
P.S. Koukám, že chlapi pochopili, kdežto ženy tápou.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Že vlak čeká několik minut, aby bylo možno přestoupit. Kdysi to bývalo 5 - 10 minut.


Avatar uživatele
Zlatý

Snad jsem to pochopil. Uvedu příklad: vlak čeká na zpožděné vlaky jen do doby,kdy má svůj pravidelný odjezd.Pokud zpožděný vlak přijede do stanice o něco později,již není možné chytnout spoj čekajícího vlaku.Teď jsem se do toho nějak zamotal! :-D


Avatar uživatele
Pokročilý

Příklad:
Jedete rychlíkem do města, kde chcete přestoupit do malé meziměstské regionky, která odjíždí ve 12:30. Obvykle je to tak, že rychlík přijede třeba 12:25 a vy máte 5 minut na přestup. Pokud se ale váš rychlík zpozdí a přijede až 12:29, regionka se taky zpozdí, tj. na tabuli jí naskočí 5 minut zpoždění a odjede ve 12:35. Pokud ale v čase 12:30 rychlík do stanice nepřijel, regionka odjede a už dále nečeká. Vy můžete přijet třeba s 10 minutovým zpožděním ve 12:35 a musíte čekat hodinu na další regionku.


Avatar uživatele
Bronzový

.


Avatar uživatele
Bronzový

nerozumím, ani bych to tam nepsala

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele

anonym

ad Septik, matematicky je to dobře, jenže v praxi to bývá naopak, obvykle regionky čekají na rychlíky nebo expresy, protože rychlík jede po hlavní trati, kde je náročnější volná dopravní cesta, kdežto na vedlejší trati jezdívá jen ten motoráček.
Tedy čeká na přípoj právě proto, že jinak by jel skoro prázdný a další spoj by při dnešních úsporách mohl jet taky až za půl dne.
Nejčastěji mají právě IC a EC obligátní poznámku: "vlak nečeká na žádné spoje".

Avatar uživatele
Pokročilý

SeptikB

Nejsem si jistý, zda jsem toto doplnění pochopil. Chcete říci, že poznámka "Vlak čeká na zpožděné vlaky, které dojedou do času jeho pravidelného odjezdu" se nevztahuje na vlaky na vedlejších tratích ? Pokud ano, musím souhlasit, protože je to podle vašeho vysvětlení logické. Nicméně jsem viděl tuto poznámku většinou u těch vedlejších regionek, tak nevím, možná si to špatně pamatuju...

Avatar uživatele

anonym

Nikoliv poznámka je univerzální, čili se může vztahovat skutečně na jakýkoliv spoj, tedy i vedlejší trať. Jen jsem poukázal na realitu, kde mohou být frekventované tratě s dalšími odbočkami a pak zcela okrajové regionky, mající jednu konečnou stanici, v jejímž průběhu není už kam přestupovat.
Pakliže se jedná o spoj s frekvencí odjezdů každou hodinu a na trati je vázán dalšími návaznostmi (např. dalšími uzlovými přestupy nebo i odjezdy spádových autobusů), pak tam mohou mít tuto podmínku, u ostatních většinou čekávají až do příjezdu, neboť další spoj za půl dne je už pak k ničemu.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Cestování

Zlatý Drap 346
Zlatý annas 287
Zlatý hanulka11 223
Zlatý led 207
Zlatý gecco 172
Zlatý quentos 161
Zlatý marci1 144
Zlatý mosoj 115
Zlatý Lamalam 111
Stříbrný Agneta 77

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.