Avatar uživatele
Bronzový

Jak přemoct neustálou a neuvěřitelnou "chuť na něco"?

Asi poslední dva měsíce jsem hrozně nenažraná. Například sedím ve škole a myslím jenom na jídlo, těším se, až si dám svačinu, nebo až přijdu domů, tak si něco najdu v ledničce. Myslím, že to může být přežírání ze stresu, ale jak se toho zbavit? Naštěstí jsem navyklá se necpat fast foodem a podobně, ale i tak, alespoň už se snažím nejíst vůbec po 8. - 9. hodině. Trápí mě to, když něco doslova sežeru, tak mám potom výčitky...

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Tak to seš asi ještě ve vývinu ... jde to na některé důležité orgány! ;-)
Já bych se k tomu postavil takhle:
1) spočítal bych si BMI (kg / m^2), tj. pěkně po ránu změřit a zvážit (vyprázdněná, nalačno), když by to bylo +- v normě nic bych neřešil, baštil bych, jak tělo potřebuje
2) cca 1 za měsíc bych toto zopakoval a sledoval bych jestli mi BMI náhodou neroste, pokud ano, pak bych se začal krotit, jinak bych to neřešil.
3) určitě bych se dál ale držel toho, že ten jídelníček nesmí být nějak zásadně divoký, tj. žádný ty přeslazený nebo přetučnělý nesmysly
4) jako prevence tloustnutí je dobré sportování, prostě i když jíš, ale hodně sportuješ, tak to zase spálíš
5) pomáhá taky na hlad se napít
6) lehké zobnutí na noc, nějaký ten jogurt podle mě ničemu nevadí
... čili já bych se tím netrápil. ;-)

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Zaměstnej se něčím jiným, než jídlem! Mysli a těš se na něco, co je před tebou, na co se chystáš - ne na řízek, který zbyl od večeře. Najdi si koníčka, něco, co tě baví, nejlépe s kamarádem nebo v partě, protože pokud si můžeš sama organizovat čas, bude to nejspíš ve prospěch "žranice".
Chování, které popisuješ není neobvyklé, ale tento směr bohužel často vede k mentální anorexii nebo bulimii - pozor na to! Zlom přichází ve chvíli, kdy si stravu začneš záměrně ošklivit, sebe nenávidět a přitom bude jídlo pořád předmětem tvého řešení číslo jedna - ať už máš jakýkoli psychický problém.
Nevyčítej si mlsání, dej si na co máš chuť, ale pokud to jinak nejde, zakaž si vyložené obžérství. Měla jsi zmrzlinu, dortík si dáš příště. Budeš se mít na co těšit - a přitom se neošidíš a ještě budeš mít dobrý pocit, že se umíš ovládnout. Uvidíš, že to půjde. Jakmile budeš mít pocit, že máš jídlo pod kontrolou, přestane tě tolik zajímat a sama od sebe se soustředíš na něco jiného.
Každá závislost se dá léčit pouze silnou vůlí a tím, že člověk opravdu ví, co chce.
Přeji hodně štěstí. :-)


Avatar uživatele
Zlatý

Myslet na něco jiného, a při každém pocitu chuti, či hladu vypít minimálně 2dl vody.


Avatar uživatele
Zlatý

Jak zahnat chutě?
Jak nepodlehnout chuti na jídlo? Jak ovládat své chutě? Jaký je rozdíl mezi hladem a chutí? A jak se vlastně hlad projevuje? To jsou jen některé z otázek, které v dalším vydání pořadu Hubněte zdravě zodpověděla Patriku Rozehnalovi MUDr. Kateřina Cajthamlová...

http://www.rozhlas.cz/…


Avatar uživatele
Bronzový

nemej vycitky,telo se vyviji a ma potrebu jist.ted obzvlast,je po zime,a mame nizsi prijem mineralu a vitaminu,tak telicko krici,ze chce doplnit.zamer se na ovoce,zeleninu,susene ovoce-ale ne moc,a dost nasyti banany.pozor na citrusove plody,jako jsou pomerance,mandarinky,zvetsi chut na jidlo.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1609
Zlatý mosoj 1495
Zlatý marci1 1281
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 991
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 715
Zlatý quentos 714
Zlatý iceT 566
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.